عسگری بابیان اینکه هم‌اکنون کالا‌های استان به ۴۵ کشور صادر می‌شود، گفت: ارزش دلاری کالا‌های صادراتی ۵۶ درصد رشد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در پنجاه و یکمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  بابیان اینکه ارزش دلاری کالا‌های صادراتی استان ۵۶ درصد رشد داشت، گفت: این در شرایطی اتفاق افتاده که کشور در شرایط تحریم‌های اقتصادی ظالمانه قرارگرفته است.

او  بابیان اینکه هم‌اکنون کالا‌های صادراتی استان سمنان به ۴۵ کشور دنیا فرستاده می‌شود، افزود: در حالی که قبلا ۳۲ کشور مقصد نهایی کالا‌ها بود که این پیشرفت نشان از برنامه‌ریزی دولت برای حل مشکلات تولیدکنندگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بابیان اینکه متوسط ارزش دلاری کالا‌های صادراتی استان طی سال گذشته ۴۶۰ دلار را شامل می‌شود، ابراز داشت: این رقم امسال به یک هزار دلار رسید که این افزایش توانمندی و کیفیت خوب کالا‌ها را نشان می‌دهد.

عسگری بابیان اینکه در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان استان سمنان تلاش می‌شود، تصریح کرد: برای صدور کالا‌های استان به دیگر کشور‌های خارجی می‌بایست قوانین دست و پاگیر حذف و دولت حمایت‌های بیشتری را از بخش خصوصی داشته باشد.

او بابیان اینکه نمایندگان مجلس باید در موضوع اصلاح قوانین به نفع تولیدکنندگان گام‌های موثرتری بردارند، افزود: بی‌شک در تلاش خواهیم بود تا این موانع از پیش روی تولیدکنندگان برطرف و شاهد رشد هر چه بیشتر صادرات کالا‌های استان به خارج کشور باشیم.

انتهای پیام/ح

کالا‌های استان سمنان به ۴۵ کشور صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.