مدیر جهادکشاورزی قیروکارزین از شمارش افزون بر ۹۸ هزار کلنی زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.

شمارش کلنی‌های زنبورعسل در قیروکارزینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی افزود: این تعداد کلنی در قالب ۵۳۴ زنبورستان با تولید سالانه افزون بر دو هزار و ۴۰۰ تن عسل در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی کشور ثبت شده است.

او با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی آمار کلنی‌های زنبورعسل نسبت به پارسال افزود: از مجموع کل زنبورستان‌ها ۳۰۷ واحد با تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۰ کلنی زنبورعسل، زنبورداران بومی این شهرستان هستند.

به گفته همتی، تعداد واحد‌های فعال زنبورداری و کلنی‌های زنبورعسل بومی نسبت به پارسال رشد نزدیک به ۵۰ درصدی دارد و تعداد کل شاغلین در واحد‌های سرشماری شده بیش از ۷۰۰ نفر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه قیروکارزین پذیرای زنبورداران از نواحی مختلف فارس و دیگر استان‌ها از جمله اصفهان، چهارمحال بختیاری و قم است اظهار کرد: ۲۲۷ واحد زنبورداری مهاجر با ۵۲ هزارکلنی در این شهرستان استقرار دارند.

او وجود ظرفیت‌های طبیعی و اقلیم معتدل در فصول پاییز و زمستان را از دلایل عمده کوچ پاییزه زنبورداران به این شهرستان دانست.

همتی با اشاره به اینکه سرشماری زنبورستان‌ها اصلی‌ترین مبنا برای تصمیم گیری‌های کلان در حوزه پرورش زنبورعسل است افزود: برای هویت بخشی به کار زنبورداری، صدور و تمدید مجوز فعالیتف دریافت خدمات فنی و تسهیلات مشارکت در طرح ملی سرشماری را ضروری دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیروکارزین دستیابی به اطلاعات میزان عسل تولیدی، تعداد کلنی ها، محل‌های استقرار، تعداد شاغلین را از دیگر اهداف این سرشماری برشمرد.

شهرستان قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

شمارش ۹۸ هزار کلنی زنبورعسل در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Moslem
۲۲:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
یعنی الان اینترنت قطع نیست ؟!؟
آخرین اخبار