خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: مهم‌ترین نیاز جامعه اخلاق نبوی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۴ آبان ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: امروز را روز اخلاق و مهرورزی نامیده اند، آن طور که پیامبر اسلام (ص) در برابر ظلم به بندگان خشمگین می‌شد تا حق مظلوم را بگیرد، زبانش را از سخن بیهوده حفظ می‌کرد، مردم را طرد نمی‌کرد و با آنان مأنوس بود.

او افزود: پیامبر مهربانی از احوال یاران جویا می‌شد، افراط و تفریط نمی‌کرد، از اوضاع جامعه مطلع بود، اطرافیان ایشان از برترین انسان‌ها بودند و این سیره پیامبر اعظم (ص) همان دستور اسلام است و ایشان همان بنده واقعی خداوند بودند.

نکونام اضافه کرد: هیچ پیامبری مردم را به خود دعوت نکرده و هر پیامبر سخنش این است که از خدا و از پیامبرش اطاعت کنید که حرفش همان حرف خداست.

او در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: باید این ایام را گرامی بداریم و با فعالیت و عملکرد این نهاد مردمی بیش از پیش آشنا شویم.

نکونام هفته کتاب را هم گرامی داشت و افزود: این هفته باید به صورت حیاتی بررسی شود و توصیه می‌کنم که کتاب را به عنوان کالای اصلی در سبد زندگی قرار دهیم، زیرا کتاب به جامعه رشد، پیشرفت، اخلاق، معنویت و علم می‌بخشد.

او اضافه کرد: همه مردم استان وظیفه دارند به آسیب دیدگان زلزله اخبر در شمال غرب کشور کمک کنند، تا این هموطنان بتوانند زمستان سرد را به سلامت سپری کنند.

انتهای پیام/ف

خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار