رییس اداره امور مراتع و بیابان زدایی منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: با احداث ۳۰۰ هکتار هلالی آبگیر در دو سامانه مرتعی شورک و طیطوئیه شهرستان بافت با داشتن بارندگی نرمال، بالغ بر ۲۴ هزار متر مکعب آب در این تشتک‌ها ذخیره سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،عباس درخشانی رییس اداره امور مراتع و بیابان زدایی منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: به منظور اصلاح و احیای مراتع شهرستان بافت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات احداث هلالی آبگیر همراه با بذرکاری در دو سامانه مرتعی طیطوئیه و شورک شهرستان بافت در حال اجرا است.

او افزود: این عملیات در سامانه مرتعی طیطوئیه در سطح ۱۰۰ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۰۰ ریال و در سامانه مرتعی شورک در سطح ۲۰۰ هکتار با اعتبار دو میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۹۷۶ ریال در حال اجرا است.

درخشانی بیان داشت: هر دو پروژه از ۱۹ آبان آغاز و تا ۱۹ اسفند به پایان می‌رسند.

او گفت: اجرای این عملیات، علاوه بر ثمراتی، چون: افزایش پوشش گیاهی، تقویت سطح سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش رطوبت خاک، ذخیره سازی بالغ بر ۲۴ هزار متر مکعب آب در تشتک‌های احداثی در صورت داشتن شرایط بارندگی نرمال را به دنبال دارد.

رییس اداره امور مراتع و بیابان زدایی منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان بیان داشت: اجرای این پروژه در قالب بند ب ماده ۲۹ از سوی شرکت تعاونی تولیدی کشاورزی رابر با استفاده از نیرو‌های بومی و بهره برداران اجرا می‌شود که خود می‌تواند باعث ایجاد اشتغال موقت در منطقه باشد.

هلالی آبگیر، احداث چاله‌ها در عرصه در راستای عمود بر شیب زمین و بر روی خطوط تراز با فواصل معین است.

انتهای پیام/ ی

ذخیره آب در مراتع بافت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.