شانزدهمین کنگره بین المللی بیماری دستگاه عصبی ام اس، با حضور ۳۰۰ پزشک و متخصص این رشته از داخل و خارج کشور در مشهد برگزار شد.

شانزدهمین کنگره بین المللی ام اس در مشهد برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر پیام ساسان‌نژاد دبیر کنگره بین‌المللی ام. اس  در مراسم این کنگره در مشهد، گفت: در چارچوب این نشست علمی سه روزه که به عنوان بزرگترین رویداد بین‌المللی بیماری "ام. اس" از آن یاد می‌شود تازه‌ترین اطلاعات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری با حضور استادان برجسته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 او به حضور ۴۰ میهمان خارجی از کشور‌های اروپای، خاورمیانه، خلیج فارس و آمریکا در این کنگره اشاره و تصریح کرد: از بین ۱۵۸ مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره ۵۸ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارایه شده است.

دبیر کنگره بین‌المللی ام. اس گفت:  آشنایی با دارو‌های جدید در بیماری ام. اس، آشنایی با روش‌های تشخیصی و تصویر برداری جدید در ام. اس، مروری بر اقدامات توانبخشی و باز توانی این بیماری، مروری بر تازه‌های تشخیصی و درمانی ام. اس کودکان، رویکرد‌های بالینی به مشکلات شایع مبتلایان و چالش‌هایی که متخصصین مغز و اعصاب در بیماری ام. اس با آن مواجه‌اند از محور‌های اصلی کنگره است.

دکتر ساسان‌نژاد افزود: برپایی پنج سمپوزیوم اقماری برای علاقه‌مندان به مباحث دارویی ام. اس و دارو‌های جدید در این زمینه، برپایی نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه دارو‌های ام. اس و برگزاری دو کارگاه آموزشی بیماری‌های عصبی چشم و مشکلات دستگاه ادراری مرتبط با این بیماری از برنامه‌های جنبی شانزدهمین کنگره ام. اس به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: بر اساس تحقیقات، کشور‌ها به لحاظ ابتلا به بیماری ام. اس به سه دسته شامل شیوع کم، متوسط و بالای این بیماری تقسیم بندی می‌شوند که ایران در زمره کشور‌های با شیوع متوسط این بیماری قرار دارد.

دبیر کنگره بین‌المللی ام. اس گفت:  گفت: برگزاری این کنگره در پیشبرد علوم اعصاب، درمان زودرس ناتوانی‌های بیماران و بخصوص در جلوگیری از پیشرفت ناتوانی‌های جوانان مبتلا به این بیماری نقش بسزایی دارد.

شانزدهمین کنگره بین المللی ام. اس به همت انجمن ام اس خراسان رضوی، انجمن علمی مغز و اعصاب ایران، انجمن مغز و اعصاب خراسان رضوی و انجمن ام‌اس کشور و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی کشور امروز در مجتمع سپید مشهد آغاز شد و تا روز جمعه ۲۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

بیماری ام‌اس، یک بیماری سلسله اعصاب مرکزی است که به خاطر نقص عملکرد سیستم ایمنی ایجاد می‌شود و در آن، غلاف‌های میلین سلول‌های مغزی، آسیب می‌بینند و در نتیجه عملکرد این سلول‌ها دچار اختلال می‌شود.

این بیماری انواع مختلفی دارد، بعضی از انواع این بیماری، منجر به اختلال متوسط یا شدید در عملکرد عضلات، اعصاب، بینایی و نیز خواب‌رفتگی، کرختی و نوعی فلج در اندام‌ها می‌شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

مشهد میزبان شانزدهمین کنگره بین المللی ام اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.