به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه آخرین آمار این طرح مطالعاتی مربوط به سال ۸۲ است، و زمان زیادی از آن گذشته، نیاز بود که به روز رسانی شود، برای این کار مشاور گرفته شده و حدود یک سال و نیم است که روی آن کار میکند.
او افزود: فصل پنجم این طرح مربوط به نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی معابر است که با همکاری پزشکی قانونی، پلیس راهور و اورژانس اطلاعات خوبی جمع آوری شده است.
ذاکریان همچنین با بیان اینکه طی سالهای ۹۴ تا ۹۷ در مجموع ۱۸۸ نقطه حادثه خیز موجود در سطح شهر قم به شهرداری اعلام و پیشنهادهایی نیز برای رفع آن صورت گرفت، افزود: ۸۴ مورد آن انجام، ۲۲ مورد در کمیتههای مربوطه مانند کمیته فنی شورای ترافیک مخالفت شده و ۵۶ مورد نیز مانند تقاطعهای غیر همسطح زمان بر بوده است.
او ادامه داد: ۲۱ مورد مانند روشنایی معابر مربوط به ادارههای دیگر و پنج مورد نیز تکراری بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: برای سال جاری نیز ۱۴۳ نقطه حادثه خیز به شهرداری اعلام شده که با کمک پلیس راهور و به اتفاق سر کلانترها و مسئولان ترافیک مناطق از این موارد بازدید شده و در دستور کار کمیته فنی شورای ترافیک قرار گرفته تا تدبیری اندیشیده شود.
ذاکریان عنوان کرد: سال قبل برای مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده در قم مناقصهای را برگزار کردیم، ولی به دلیل نوسانات نرخ ارز هیچ کس در آن شرکت نکرد.
او افزود: امسال برای مکانیزه کردن چهار پل عابر پیاده یک شرکت کننده با ۱۲۰ میلیارد ریال برنده شد، یعنی مکانیزاسیون هر پل ۳۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در این خصوص دستگاههای خدمات رسان مانند آب و برق و گاز باید برای جا به جایی تاسیسات با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/الف