مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:هویت گذاری و پلاک کوبی دام عشایر استان مطابق روند کاری که از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده، در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا اسماعیلی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه روند پلاک کوبی و هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین استان به صورت پیوسته ادامه دارد، اظهار کرد: اداره کل امور عشایر استان اصفهان روند پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین عشایر استان را آغاز کرده و نظارت دقیق بر هویت گذاری دام‌های استان از طریق این اداره صورت می‌گیرد.

او افزود: هویت گذاری و پلاک کوبی دام عشایر استان مطابق روند کاری که از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده، در حال انجام است و دام‌های روستایی و دام‌های صنعتی در نوع سبک و سنگین نیز مراحل پلاک کوبی را طی می‌کنند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها به صورت کشوری در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: این طرح به صورت سراسری در همه استان‌های کشور و برای انواع دام‌های سبک و سنگین در حال اجرا بوده و از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در استان اصفهان آغاز شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: بیش از سه میلیون راس گوسفند و بز و بیش از ۴۵۰ هزار راس گاو و گوساله در اجرای این طرح در استان اصفهان باید پلاک کوبی و هویت گذاری شود و بازه زمانی اجرای این عملیات طولانی است و بر اساس پیش بینی‌ها احتمالا بیش از یک سال زمان خواهد برد.

او ادامه داد: ثبت اطلاعات دام در سامانه هویت دام کشور، هدف اصلی اجرای این طرح در استان‌های مختلف کشور است که این ثبت اطلاعات باعث جلوگیری از قاچاق و سرقت دام، برآورد میزان تولیدات و نهاده‌های مورد نیاز دامی و استخراج آمار و اطلاعات دقیق دام‌های سبک و سنگین برای بهره برداری از آن در برنامه‌های زیربنایی می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: بر اساس آمار دامی استان، شهرستان اصفهان بیشترین میزان دام سبک و سنگین استان را دارد و پس از آن شهرستان‌های شاهین شهر و میمه، سمیرم، گلپایگان قرار گرفته اند.

انتهای پیام/م

 

پلاک کوبی دام در اصفهان

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار