مدیر نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی زنجان به طلاکوبی دام‌های استان اشاره کرد و گفت: قاچاق دام در شهرستان خدابنده نداریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران منصور خسروی اظهار کرد: موضوع ممنوعیت ورود و خروج دام به همه شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تشکیل گشت مبارزه با قاچاق کالا در پلیس افزود: این گشت‌ها در محورهای استان استقرار یافته‌اند.

مدیر نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان زنجان از اقدام پلیس در انجام بازرسی از خودروهای حمل احشام خبر داد و گفت: روزانه حدود 30 خودرو در این مورد بازرسی می‌شود.

وی با تاکید بر کنترل خودروهای حامل دام در سطح استان تصریح کرد: طی چند روز گذشته از دو دستگاه کامیون تعدادی دام زنده کشف و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده است.

خسروی به متفاوت بودن نوع دام‌های زنجان اشاره کرد و افزود: نژاد دام استان افشار بوده و قاچاق آن تقریباً غیرممکن است.

وی به تشکیل گشت مشترک با دامپزشکی و تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: این اکیپ‌ها از مراکز عرضه دام بازدید و امور را کنترل می‌کنند.

مدیر نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه احتمال قاچاق دام در شهرستان خدابنده زیاد است، اضافه کرد: با مراقبت‌های صورت گرفته هیچ موردی از قاچاق دام در این شهرستان مشاهده نشده است.

وی به پلاک‌کوبی دام‌های استان اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به مردم و دادن هشدار‌های لازم در کاهش قاچاق دام زنده موثر است.

خسروی به توافقات انجام شده با دامپزشکی برای ایجاد قرنطینه دام در مجاورت پاسگاه‌های پلیس راه اشاره کرد و گفت: این اقدام به دلیل کمبود اعتبارات در دامپزشکی تا‌کنون عملیاتی نشده است.
برچسب ها: دام ، خدابنده ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.