حسینی گفت: طی هفت‌ماهه امسال کمتر از ۱۰ رأس دام بیمار در سطح استان سمنان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه ۸۷۰ عامل بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: خوشبختانه طی هفت‌ماهه نخست سال کمتر از ۱۰ رأس دام مبتلابه بیماری شناسایی و سریعاً از گله جدا شدند تا اقدامات درمانی برای آن‌ها صورت گرفته و یا معدوم شوند.

او با بیان اینکه دامپزشکان استان سمنان بر اساس جدول به دامداری‌ها مراجعه می‌کنند، افزود: با توجه به اهمیت حوزه سلامت در طول یک سال کاری بر روی بیماری‌های شاخص ازجمله سل و تب مالت، تقویم و برنامه زمان‌بندی مشخص تدبیر شد که در شش‌ماهه اول و دوم امسال نیز طبق روال سنوات قبل دامپزشکان دامداری‌های صنعتی را مورد بازدید قرار می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه بر اساس برنامه پیشگیرانه بیماری هاری کار واکسیناسیون سگ‌های گله انجام می‌شود، ابراز داشت: پیشگیری از بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در دستور برنامه کاری قرار دارد که تا کنون در استان و بر اساس سیستم پایش و رصد و مراقبت، خوشبختانه این بیماری مشاهده و گزارش نشده است.

حسینی با بیان اینکه پلاک‌کوبی طرح بسیار خوبی در راستای پیشگیری از قاچاق دام به شمار می‌رود که متولی اصلی آن جهاد کشاورزی و دامپزشکی هستند، ابراز کرد: ۱۵ شرکت پلاک‌کوبی در سطح استان فعال محسوب می‌شوند و پیشرفت فیزیکی طرح پلاک کوبی دام سنگین در سطح استان ۷۰ درصد و در دام سبک با توجه به اینکه عشایر تازه مستقر شدند ۳۰ درصد گزارش می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه پنج کشتارگاه فعال در استان وجود دارد، ابراز داشت: کمیته متشکل از کارشناسان دامپزشکی محیط‌زیست و بهداشت با محوریت استاندار و فرمانداران شهرستان در این برنامه ممیزی دوره‌ای فعالیت دارند، اما آن چیزی که محیط‌زیست تحت عنوان آلودگی از آن یاد می‌کند پساب و سیستم فاضلاب است.

انتهای پیام/ح

۱۰راس دام بیمار در استان سمنان شناسایی شدند

برچسب ها: دامپزشکی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.