مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» در اهواز با ارائه ۱۰ هزار جلد کتاب خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» در کتابخانه مرکزی خوزستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بیست و هفتمین دوره هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در خوزستان برنامه ریزی کردیم و امسال زودتر به پیشواز آن رفتیم و برنامه‌های خود را از ۱۸ تا ۳۰ آبان ماه اجرا می‌کنیم.

او افزود: نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» در ایام هفته کتاب در کتابخانه مرکزی خوزستان در اهواز افتتاح شده است که از امروز ۲۰ آبان ماه تا ۴ آذر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

کوهی رستمی تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» ۱۰ هزار جلد کتاب با ۴ هزار عنوان ارائه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار داشت: تلاش کردیم در بحث کتاب همه سلایق مطالعاتی را تحت پوشش قرار دهیم و ادبیات، رمان، تاریخ، شعر و کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی و علمی از جمله موضوعات ارایه شده در این نمایشگاه کتاب هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر این کتاب‌های کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال بیش از حد این رده سنی به صورت ویژه و انبوه در نمایشگاه کتاب اهواز ارائه شده اند.

برپایی همزمان ۶ نمایشگاه کتاب در شهر‌های مختلف خوزستان

منصور کوهی رستمی ادامه داد: در حال حاضر ۶ نمایشگاه کتاب دیگر همزمان با نمایشگاه کتاب «حال خوش خواندن» در کتابخانه مرکزی اهواز در سایر شهر‌های استان در حال برگزاری است.

او اظهار کرد: در ۷ ماهه نخست امسال ۱۳ نمایشگاه کتاب در شهر‌های مختلف خوزستان برگزار شده است.

کوهی رستمی با بیان این که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در طول سال یکی از برنامه‌های جدی ما است، اذعان داشت: یکی از بحث‌هایی که در فضای کتاب و کتابخوانی وجود دارد تسهیل دسترسی مردم به کتاب است که از طریق ساخت و راه اندازی کتابخانه در مناطق مختلف میسر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برنامه دیگری که برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب درنظر می‌گیرند برگزاری نمایشگاه کتاب است که با توجه به گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب‌ها بتواند در کنار ارائه کتاب‌های مفید، خوب و ارزشمند، تخفیف‌های ویژه‌ای را به مردم بدهیم.

کوهی رستمی افزود: تجربه ما نشان می‌دهد نمایشگاه‌های کتابی که در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شده اند همیشه پر فروش و یا استقبال فراوان همراه بوده اند.

او بیان کرد: این استقبال به دلیل موقعیت جغرافیایی کتابخانه مرکزی اهواز و دسترسی ساده مردم به آن همواره مورد توجه بوده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به هماهنگی با مدارس برای بازدید از نمایشگاه کتاب اهواز، گفت: هماهنگی‌های لازم با مدارس برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه و خرید کتاب انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.