معاون عمرانی فرماندار بندر ماهشهر گفت: مانور زلزله امسال در ۳ نقطه از شهرستان برگزار می‌شود.

مهرزاد شریفی معاون عمرانی فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کشور ما یک کشور بحران‌خیز است و ۸۰ درصد بلایای طبیعی موجود در کشور ما رخ می‌دهد و یکی از این اتفاقات زلزله است.

او افزود: باید تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله را داشته باشند تا هنگام حادث شدن این بلایا دچار غافلگیری نشوند.

شریفی تأکید کرد: آموزش در این مقوله بسیار مهم است و این آموزش‌ها باید کاربردی و از استاندارد‌های لازم برخوردار بوده و به صورت کارگاهی برگزار و به آموزش تئوری صرف بسنده و اکتفا نشود.

معاون عمرانی فرماندار بندر ماهشهر بیان داشت: برخی از دستگاه‌ها وظایفی که در این راستا قانون‌گذار بر عهده آن‌ها گذاشته را مورد اهمال و سهل‌انگاری قرار داده‌اند.

این مقام مسئول گفت: در بحث استحکام ساختمان‌ها و مقاوم‌سازی آن‌ها در برابر وقوع زلزله باید مورد توجه قرار بگیرد.

او ادامه داد: بیست و یکمین مانور زلزله ۶ آذرماه امسال در مدارس پیام انقلاب در بلوار جانبازان بندر ماهشهر و شهیده سهام خیام در شهر چمران و یکی از مدارس بندر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

شریفی در پایان گفت: مانور زلزله امسال در شهرستان بندر ماهشهر باید با همکاری و تعامل شایسته همه دستگاه‌های متولی به شکلی برگزار شود که جزو شهرستان‌های برتر در این بحث باشیم.

انتهای پیام/م

برپایی مانور زلزله

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.