وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری جیرفت و عنبرآباد گفت: اینکه آمریکا می گوید صنعت دارویی ایران تحریم نیست، دروغ می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هم اکنون جلسه شورای اداری شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با حضور  نمکی وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی و محلی  برگزار شد.

وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری جیرفت و عنبرآباد گفت: هیچ کمبود دارویی در کشور نداریم ، اینکه آمریکا می گوید صنعت دارویی ایران تحریم نیست، دروغ می گوید.

نمکی با اشاره به موارد مطرح شده در بخش کشاورزی ، صنعت  و مشکلات رودخانه‌های اطراف روستا‌های  جیرفت و عنبر آباد و همچنین مشکل اشتغال گفت: به مشکلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تیر ماه امسال که  به منطقه آمده بودیم آگاه و واقف هستیم و اینکه برای رفع مشکلات برنامه ریزی کرده ایم بقیه موارد رابرای عرض گزارش خدمت رییس جمهور خواهم برد.

او افزود: فاز اول بیمارستان عنبر آباد تا اخر امسال به سرانجام می رسد و فاز دوم برای سال آینده اجرایی می شود.

نمکی در خصوص مشکل کمبود انسولین هم گفت: استان کرمان و استان یزد، چون میزان بیماران دیابتی بالاتر از نرم کشوری است در رابطه با سهمیه باز نگری شود.

وزیر بهداشت گفت : دارو‌های اساسی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را فراهم کردیم کارخانه‌های داروسازی ما هیچگونه کمبود مواد اولیه داروسازی ندارند.

او افزود: در یک ساله گذشته کمبود اقلام دارویی سه برابر امروز بود، اما امروز با تلاش شبانه‌روزی دولتمردان دارو‌های اساسی و تجهیزات پزشکی  را فراهم کردیم.


بیشتر بخوانید:توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته /مشکلی در زمینه تأمین داروهای اساسی نداریم


انتهای پیام/ی

سهمیه انسولین کرمان و یزد افزایش می یابد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار