طبق تحقیقات انجام شده کارشناسان تغذیه، افراد می توانند با مصرف سبزیجات و تنقلات موثر در میان وعده های غذایی درصد زیادی از چاقی و اضافه وزن را کاهش دهند.

رضا افتخار کارشناس ارشد تغذیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: متاسفانه درصد زیادی از مردم عامل مهم اضافه وزن را خوردن غذا در ساعات پایانی شب میدانند که در واقع تاثیر چندانی ندارد و عامل اصلی چاقی بی نظمی در زمان‌های خوردن وعده‌های غذایی می باشد.

افتخار با اشاره به عوض شدن وعده‌های غذایی و تاثیر آن در اضافه وزن افزود: اینکه یک فرد در ساعات نزدیک به ظهر یا پایانی روز صبحانه یا نهار بخورد دلیلی بر چاقی نیست، ولی اگر زمان آن در روز‌های بعدی تغییر کند باعث بهم ریختن ریتم هضم بدن و تغییر دریافت کالری بدن می شود.

او گفت: امروزه افراد با توجه به مصرف ۳ وعده غذایی که معمولا گوشتی و آغشته به روغن‌های صنعتی می باشد پیشنهاد میشود حتما مصرف سبزی و میوه جات در بین آن فراموش نشود که متاسفانه امروزه خیلی به آن توجه نمی شود.

این کارشناس تصریح کرد: با مصرف میان وعده‌هایی از قبیل انجیر و کشمش در بین وعده‌های غذایی میتوان به بهتر دریافت کردن کالری و جذب آن کمک کرد.

افتخار در پایان ادامه داد: با مصرف غذا‌های سبک، استفاده از تنقلات، میوه و سبزیجات در میان وعده ها، تنظیم زمان وعده‌های غذایی و ورزش‌های مناسب میتوانیم به بهتر عمل کردن سیستم بدنی کمک کنیم و یک بدن سالم داشته باشیم.

انتهای پیام//د. ف
 


چگونه وعده‌های غذایی سالم داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.