رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان از فعالیت ۴ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین صالحی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان گفت: مخزن ۴ باب کتابخانه‌ی عمومی فعال این شهرستان در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی، رمان، داستان، کتاب‌های کمک درسی و کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

او افزود: شادگان دارای یک کتابخانه نهادی در شهر و دو کتابخانه دیگر در بخش‌های دارخوین و جفال است و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند در ایمن و سالم ماندن افراد جامعه نقشی مؤثر داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: کتابخانه‌های شهرستان با اهداف خود و ارتقای سطح اطلاع رسانی و برای شناساندن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به نسل جوان مخصوصا دانش پژوهان و دانشجویان در عرصه علم و فرهنگ، اقدام به انجام فعالیت‌های تبلیغی به مناسبت‌های مختلف کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان گفت: کتاب‌خوانی را مهم‌ترین امر در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه است و توجه به کتابخانه‌های عمومی و کتاب‌خوانی در ارتقای سطح آگاهی جامعه اثر مستقیم دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: با وجود فضای مجازی و فناوری‌های جدید، نیاز است مسئولان و متولیان امر در بیش از پیش تلاش کنند تا جایگاه اصلی و ویژه کتاب هنوز در جامعه حفظ شود؛ چرا که افزایش میزان مطالعه و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه باعث ارتقای آن خواهد شد.

انتهای پیام/م

توجه به کتاب و کتابخوانی در شادگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.