مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی خوزستان، کتابخانه های عمومی نهادی پویا و برنامه محور دانست و گفت: این نهاد نیازمند توجه جدی مسئولان بودجه ای کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نشستی که با اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد، گفت: رسالت مشترک و مهم کتابخانه و رسانه، افزایش بصیرت و اطلاعات مردم جامعه در همه مقاطع سنی است و نقش بسزایی در ترویج امر کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه ایفا می‌کند.

او افزود: کتابخانه های عمومی نهادی پویا، پیشرو و برنامه محور به شمار می روند که نیازمند توجه جدی مسئولان و تخصیص بودجه هستند.

کوهی رستمی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌ها طی یکسال گذشته افزایش یافته است، بیان کرد: پارسال ۲۲۱ باب کتابخانه در استان خوزستان داشتیم، این در حالی است که طی مدت مذکور با احداث و افتتاح ۵ باب کتابخانه دیگر در نقاط مختلف استان، این تعداد به ۲۲۶ باب رسید.

افزایش بصیرت و اطلاعات مردم رسالت کتابخانه و رسانه است

او اظهار داشت: خوشبختانه در مقایسه با پارسال زیربنای کتابخانه‌ها در استان افزایش نشان می‌دهد و به ۲ هزار و ۲۷۸ مترمربع رسیده است، ضمن اینکه در مدت مذکور، به ازای هر ۱۰۰ خوزستانی، ۵۴ کتاب در کتابخانه‌ها موجود بود و طی یکسال گذشته این رم به ۵۷ کتاب افزایش یافته است.

این مقام مسئول تعداد اعضا فعال کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان طی پارسال را ۱۱۳ هزار و ۶۸۱ نفر عنوان و تصریح کرد: تعداد اعضا طی یکسال گذشته افزایش مطلوبی نشان می‌دهد، ضمن اینکه ۷۶ هزار و ۳۰۵ نفر از اعضا را مرد و ۸۲ هزار و ۹۴ نفر را زن تشکیل می‌دهد.

افزایش بصیرت و اطلاعات مردم رسالت کتابخانه و رسانه است

عضویت ۶۳۷ نابینا در کتابخانه‌های خوزستان

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه گفت: ۶۳۷ نفر از افراد نابینا در مقاطع سنی مختلف در کتابخانه‌های استان عضو هستند و ۴ بخش برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: دستگاه چاپگر بریل از امکاناتی است که چندی پیش به منظور رفاه حال نابینایان در کتابخانه مرکزی راه اندازی شد، ضمن اینکه در آینده‌ای نزدیک نیز بخش اکوستیک برای تبدیل کتاب‌های این قشر از جامعه به کتاب گویا و صوتی راه اندازی خواهد شد.

منصور کوهی رستمی اظهار داشت: درحال حاضر ۱۲ هزار کتاب گویا در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در صورتیکه نابینایان تقاضای کتاب داشته باشند، بدون نیاز به حضور آن ها، کتاب موردنظر به صورت کاملا رایگان برای آن‌ها می‌گردد.

افزایش بصیرت و اطلاعات مردم رسالت کتابخانه و رسانه است

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بسیج ، سپاه پاسداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.