چهارمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی هویزه با هدف تشریح برنامه‎های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

نبی فالحی رییس اداره کتابخانه‌‎های عمومی هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هویزه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با حضور فتحی، معاون فرماندار هویزه، همایون ساکی حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، نبی فالحی رییس اداره کتابخانه‌‎های عمومی هویزه و دیگر اعضای انجمن در محل فرمانداری برگزار شد.

او ضمن تبریک فرارسیدن بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، به تشریح برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته کتاب فرصتی مناسب برای توجه بیش از پیش بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه است و ابراز امیدواری کرد هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار سال جاری، مبدأ آغاز تحولات مردم محور در کتابخانه‌های عمومی باشد.

فالحی اظهار داشت: حضور کتابداران بر مزار شهدای گمنام، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب، برگزاری نشست کتابخوان تخصصی باطلاب حوزه علمیه، دیدار با نویسندگان، حضور فعال کتابداران در مدارس، عضویت رایگان، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه، نواختن زنگ کتاب در مدارس و بازدید مدارس از کتابخانه‌ها بخشی از برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه این جلسه، فتحی معاون فرماندار هویزه با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در توسعه جامعه و پناه بردن به اندیشه و مطالعه نیاز امروز جامعه برای فرار از زندگی ماشینی است.

او تصریح کرد: تنها راه خروج از چارچوب خشک زندگی امروزی، مطالعه است و در واقع انسان با خواندن مطالب مفید می‌تواند از خستگی‌های روزمره به آرامش برسد.

فتحی با اشاره به اجرای برنامه کتابخوانی در سطح شهرستان، اذعان داشت: ادامه این روند برای ترویج بهتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

انتهای پیام/گ

تشریح برنامه‌های هفته کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.