کاشفی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی اقتصاد ایران تحریم‌های آمریکا و محدود شدن تبادلات پولی و بانکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، «کیوان کاشفی» عضو اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت : موضوع FATF بحثی کاملا تخصصی و فنی است که نیازی به کشاندن آن به افکار عمومی نیست.

او با بیان اینکه این موضوع باید در سطح دولت و مجلس تصمیم گیری شود، گفت : کشاندن چنین موضوعاتی به سطح جامعه و ایجاد بیم از FATF در میان مردم به هیچ عنوان درست نیست و حرکتی برخلاف منافع ملی کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی اقتصاد ایران را تحریم‌های آمریکا و محدود شدن تبادلات پولی و بانکی دانست و گفت: این امکان وجود دارد که FATF برای ما محدودیت‌هایی ایجاد کند، اما این موضوع کاملا فنی است و نکات مثبت و منفی آن باید در یک ترازو سنجیده شوند.

کاشفی گفت: چون خروج آمریکا از برجام یک‌طرفه بود و پشتوانه سازمان ملل نداشت، جامعیت جهانی برای تحریم ایران ایجاد نشد، اما ما با نپیوستن به FATF باعث می‌شویم که فشار‌های تحریم علیه کشور بیشتر شود.

او با تاکید بر اینکه پیوستن به FATF ابزار اصلی برای تبادل مالی و اقتصادی با دنیا محسوب می‌شود، گفت: اصلی‌ترین موضوع برای مسائل مالی در دنیا شفاف سازی تبادلات مالی است و ما در ایران نیز به دنبال این موضوع هستیم، پس دلیلی برای دوری کردن از FATF وجود ندارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه فرصت ایران برای تصویب FATF محدود است، گفت: از ۲ سال قبل تصویب FATF در دستور کار قرار دارد، اما با توجه به فرصت محدود باقی مانده باید هرچه زودتر برای تصویب آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/د

موضوع اف ای تی اف بحثی کاملا تخصصی و فنی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.