علی‌اکبر عباسی راد گفت: طی سال جاری، کار سنددار شدن ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه طی سال جاری کار سنددار شدن ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان در دستور کار قرار گرفت گفت: تاکنون دو فقره سند صادر و برای شش فقره دیگر به میزان ۵۷۸ هزار هکتار با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک در دست اقدام است.

او با بیان اینکه برای ۳۰۱ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور سند صادرشده است تصریح: برای این اراضی ۱۰ سند تک‌برگی صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه دامغان دارای یک‌میلیون و ۲۹۵ هزار و ۱۹ هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است، افزود: سنددار کردن اراضی ملی یکی از طرح‌هایی است که برای جلوگیری از زمین‌خواری در دست اقدام قرار دارد.

عباسی راد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت برای تثبیت اراضی ملی و بحث حدنگاری و کاداستر با همکاری اداره منابع طبیعی و ثبت استاد و املاک سنددار کردن اراضی ملی در سطح این شهرستان است، ابراز داشت: این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال و بر اساس تعهدات پیگیری و دنبال خواهد شد.

او اشاره به اینکه با صدور سند برای اراضی ملی، عرصه‌های منابع طبیعی زیرپوشش کاداستر قرار می‌گیرد گفت: پیشگیری از سوءاستفاده متصرفان و زمین‌خواران، اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه‌های منابع طبیعی، آمایش سرزمین و استفاده بهینه از مدت‌زمان از مهم‌ترین اهداف سنددار کردن اراضی ملی است.

انتهای پیام / ر

صدور سند برای ۱۱ هزار هکتار اراضی دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.