محمد رضا کشاورزیان گفت: ۳۶ هکتار از اراضی جنگل ابر با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومانی جنگل‌کاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده ۳۶ هکتار جنگل‌کاری در حوزه آبخیز ابر شاهرود انجام خواهد شد، گفت: این میزان بااعتبار ۱۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جنگل‌کاری می‌شود.

او افزود: هدف از این طرح توسعه جنگل، افزایش سرانه فضای سبز، کنترل فرسایش خاک، جلوگیری از سیلاب‌های ویرانگر، فراهم کردن زمینه‌های توسعه گردشگری است که پوشش مراتع اطراف با گونه‌های جنگلی بومی از قبیل گلابی وحشی، بلوط و ... انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه پروژه جنگل‌کاری مشارکتی، زمین و نهال اقتصادی جنگلی بومی به مجری واگذار می‌شود، ابراز داشت: در این راستا باکسانی که در این طرح شرکت می‌کنند، همکاری لازم صورت خواهد گرفت این اقدامات باهدف توسعه پوشش گیاهی و افزایش سرانه اراضی جنگلی اجرا می‌شود.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: طرح‌هایی از قبیل طرح کاداستر اراضی ملی، پایش اراضی ملی با استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای، کنترل سیلاب در حوزه‌های آبخیز، کنترل و مهار گردوغبار و طرح توسعه جنگل‌کاری ازجمله طرح‌هایی که طی سال‌های اخیر تهیه و در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

او افزود: استمرار پروژه‌های منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز با مشارکت جوامع محلی منجر به پایداری سرزمین خواهد شد و از آنجائی که عرصه‌های منابع طبیعی دارای وسعت زیادی است ازاین‌رو برای حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح از این عرصه‌ها نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم.

انتهای پیام/ح

۳۶ هکتار از اراضی آبخیز ابر شاهرود با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومانی جنگل کاری می شود

برچسب ها: محیط زیست ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.