فاضلی گفت: مفهوم صلح این است که ما موضوعات را در جوامع و مدیریت شهری از موقعیت ناصلح تشخیص دهیم و برای گسترش آن در شهرها توزیع عدالت اجتماعی داشته باشیم.

صلح زمانی معنا دارد که از ناصلح فاصله بگیریمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  نعمت اله فاضلی دبیر علمی اولین پیش همایش صلح و مدیریت شهری با تاکید بر این نکته موضوعی که ما به دنبال آن هستیم نقد علوم انسانی با معیار صلح است،‌ گفت: پیش فرض ما این است موقعیت عینی تحت تاثیر دانش‌های ما قرار می‌گیرد و باید بر این نکته تاکید که دانش‌های امروزی مانند فیزیک، ریاضی و شیمی و ... معمار علم هستند.

او افزود: از این دیدگاه علوم انسانی اهمیت پیدا می‌کنند که مسیر استفاده از علوم را به جامعه و دانشمندان ارائه می‌دهند و با این پیش فرض که ما می‌خواهیم مفهوم صلح را برای سنجش موقعیت جامعه به کار بگیریم باید وارد تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به علوم انسانی شویم.

دبیر علمی اولین پیش همایش صلح و مدیریت شهری با تاکید بر این نکته که شهرها باید از منظر صلح ارزیابی شوند،گفت: ما نمی‌خواهیم وضعیت شهرها را ارزیابی کنیم زیرا تلاش ما این است که دانش شهرها مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر می‌خواهیم بدانیم تاریخ و جغرافیای یک کشور به چه شکل است باید به شهر‌های آن نگاه کنیم و نباید مرجع ما کتابخانه‌های شهرها و کشورها باشد.

فاضلی با تاکید بر این نکته که برای ساختن شهرها نیاز به ارزیابی دانش داریم، گفت: شهر برای ما مفهوم است و صلح جاری در شهر نیز دارای مفهوم دیگری است که همه موارد و مفاهیم باید با معیار صلح بررسی شود و ما در مدیریت شهری بتوانیم موضوع را با حساسیت بیشتری بررسی کنیم.


بیشتربخوانید: بازآفرینی شهری افزایش صلح را در پیش دارد


او با اشاره به افق‌ها و چشم‌اندازهای مدیریت شهری گفت: ما باید از خود این پرسش را مطرح کنیم که در طراحی و برنامه‌ریزی شهری ما چه چشم اندازی وجود دارد؟ روش‌های رایج در مطالعات شهری ما موجب صلح می‌شود، یا خیر؟ چه پیامدهایی را به کار خواهیم برد و مطالعات شهری در دنیای امروز مفاهیم و دیدگاه‌های صلح را چگونه معنی می‌کنند.

دبیر علمی اولین پیش همایش صلح و مدیریت شهری در تعریف مفهوم صلح گفت: صلح زمانی مفهوم پیدا می‌کند که از نا صلح فاصله بگیریم و در مفهوم کلی می‌توان گفت: صلح یعنی اینکه چقدر ما در شهر شناسی و توزیع و گسترش عدالت کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار اجتماعی ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار