دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با لغو تعرفه‌های گمرکی چین مخالفت کرد.

مخالفت ترامپ با لغو تعرفه‌های گمرکی چینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با لغو تعرفه‌های گمرکی چین مخالفت کرد.

بر این اساس، ترامپ در محوطه کاخ سفید به خبرنگاران گفت: من با لغو تعرفه‌های گمرکی که بر روی کالا‌های چینی وضع شده است، مخالفت کردم. چین خواستار یک توافق تجاری با ما است. این توافق در آمریکا به امضا خواهد رسید.

پکن و واشنگتن درباره برداشتن مرحله به مرحله مالیات و تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های وارداتی از کشور‌های همدیگر به توافق رسیده اند. اعلام این خبر برای سرمایه گذاران نفتی اطمینان بخش بود. زیرا آن‌ها تحت تاثیر خبری قرار گرفته بودند مبنی بر اینکه دیدار میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی او ممکن است به ماه دسامبر موکول شود.

وزارت بازرگانی چین بدون تعیین یک جدول زمانی گفت: دو کشور توافق کرده اند تعرفه‌ها را به صورت مرحله‌ای لغو کنند.
یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، این لغو تعرفه‌ها را تایید کرد و گفت: این کار بخشی از مرحله اول یک توافق تجاری است که هنوز در حال نگارش است تا به امضای روسای جمهور دو کشور برسد.

اما این اظهارات پس از گزارش خبرگزاری رویترز در هاله ای از ابهام قرار گرفت. رویترز گزارش داد این برنامه با مخالفت شدید در داخل دولت آمریکا مواجه شده است. ارزش سهام آمریکا بعد از اظهارات ترامپ که پیش از ترک کاخ سفید عنوان شد، کاهش یافت و ارزش دلار نیز در برابر واحد پول ژاپن پایین آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار