زهرایی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته و علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشور هیچ کمبودی در زمینه واکسن ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سیدمحسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشتر واکسن‌های مورد استفاده در کشور در ۲ شرکت داخلی تولید می‌شود و این یکی از دلایل اصلی، اثر نداشتن تحریم ها، در بخش تامین واکسن مورد نیاز کشور است.

زهرایی پوشش واکسیناسیون در کشور را مطلوب خواند و افزود: اجرای برنامه واکسیناسیون از سال ۱۳۶۳ به طور جدی در کشور آغاز شده که تاکنون دستاورد‌های خوبی در این حوزه داشته ایم و با تلاش‌هایی که صورت گرفته و نیز مشارکت مردم، ایران در پوشش واکسیناسیون در جایگاه برتر منطقه و حتی دنیا قرار دارد.

او  اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کنی ۲ بیماری فلج اطفال و سرخک در ایران را تایید کرده است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در حالی که بیماری فلج اطفال در کشور‌های همسایه ما نظیر افغانستان و پاکستان شایع است، ۱۹ سال است که هیچ اثری از این بیماری در ایران مشاهده نشده و بیماری سرخک نیز تا حد زیادی در کشور کنترل شده است.


 بیشتر بخوانید:دامپزشکی آبیک برای پیشگیری از تب ۳ روزه هشدار داد


انتهای پیام/د

کشور کمبودی در زمینه واکسن ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.