رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: مرحله نخست مرمت گنبدباز با هدف استحکام بخشی پی ها و دیوارها با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال صورت گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدان مهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در نطنز اظهار داشت: فاز نخست عملیات مرمتی و استحکام بخشی بنای تاریخی گنبد باز نطنز با مشارکت اداره میراث فرهنگی و شهرداری نطنز انجام شد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه گنبد باز بر فراز کوهی بلند قرار دارد تغییرات جوی موجب فرسایش بخش‌هایی از بنا شده بود که بر همین اساس در راستای مرمت و استحکام بخشی آن تفاهم نامه‌ای بین اداره میراث فرهنگی و شهرداری نطنز منعقد شد تا عملیات مرمت انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز افزود: فاز نخست مرمت گنبدباز با هدف استحکام بخشی پی‌ها و دیوار‌ها با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال صورت گرفت و در صورت تامین اعتبار مراحل بعدی مرمت شامل بندکشی، پاک سازی داخل گنبد و نورپردازی اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: برای بندکشی و نورپردازی این بنای تاریخی ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که در دستور کار شهرداری و اداره میراث فرهنگی قرار گرفته است.

گفتنی است گنبد باز یکی از بنا‌های تاریخی باقیمانده از دوران صفویه در نطنز است که در سال ۱۳۴۶ با شماره ۶۴۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

 

فاز نخست مرمت بنای تاریخی گنبد باز نطنز انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.