ورزشکار سه گانه اصفهانی برای اولین بار توانست در مسابقات نیمه آیرونمن شرکت کرده و از خط پایان عبور کند.

شکوه طیاره خواجویی، ورزشکار سابق تیم ملی سه گانه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: موفق شدم عنوان اولین دخترایرانی شرکت کننده در مسابقات نیمه آیرونمن را به دست بیاورم و خوشحالم که توانستم با نام کشورم در این مسابقات شرکت کنم.

او که در تاریخ ۲۷ اکتبر در مسابقه حرفه‌ای نیمه آیرونمن ترکیه شرکت کرده بود، در رابطه با حضورش در این رقابت توضیح داد: در این مسابقه بیش از ۲ هزار شرکت کننده از حدود ۸۰ کشور حضور داشتند و از آن جایی که قهرمانان جهانی در این رقابت شرکت می‌کنند، سطح مسابقه بسیار بالا است و به افرادی که موفق به عبور از خط پایان شوند، مدال اهدا می‌شود و من به عنوان نفر ۹۸ ام در بین زنان شرکت کننده و در مجموع به عنوان نفر ۹۲۱ ام با رکورد ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه از خط پایان عبور کردم.

طیاره خواجویی که در این مسابقه با حجاب اسلامی شرکت کرده بود، از عکس العمل سایر شرکت کننده‌ها در این خصوص گفت: با وجود اینکه از کشور‌های دیگر نیز بانوان با حجاب حضور داشتند، اما از بدو ورود تا انتهای خط پایان توجه رسانه‌ها و ورزشکاران به من و پرچم ایران که روی لباسم بود، جلب شده بود و هر بار که نام ایران را از بلندگو‌ها می‌شنیدم احساس غرور داشتم.

او چگونگی حضور خود در این مسابقه را این گونه توضیح داد: نزدیک به ۲ سال بود که آمادگی شرکت در این مسابقه را در خود می‌دیدم، ولی به دلیل نداشتن هزینه ورودی مسابقه و نبود حمایت از سوی فدراسیون قادر به حضور در این رویداد نبودم. امسال هم با پیگیری خانم مسیبی که از خبرنگاران حوزه ورزش اصفهان هستند و با حمایت مالی شهرداری اصفهان توانستم با وجود آسیب دیدگی در این رقابت شرکت کنم.
او در ادامه تصریح کرد: مدت زیادی است که به تمرینات پر فشار استقامتی پرداختم تا بتوانم در این مسابقه شرکت کنم و از خط پایان عبور کنم. بی توجهی مسئولان ورزش استان اصفهان و نبود هیچ گونه حمایت از سوی هیات و فدراسیون سه گانه باعث شد تا شرایط سخت تری نسبت به سایر شرکت کننده‌ها داشته باشم و با کمترین تجهیزات بتوانم در این رویداد بین المللی پرچم ایران را به اهتزار در بیاورم.
ورزشکار سه گانه کار اصفهانی مشکلات این رشته در ایران را این چنین بر شمرد: بیشترین مشکلات ما مخصوصا بانوان به بی توجهی فدراسیون بر می‌گردد چرا که من سومین دوره است که عنوان اولین بانوی ایرانی را در رقابت‌های سه گانه کسب میکنم. اولین بار در اردن و سپس در قزاقستان که موفق به کسب مقام سوم آسیایی در این رشته شدم و تا قبل از این هیچ دختری از ایران در این رقابت‌ها حضور نیافته بود و با وجود کسب سهمیه، فدراسیون از اعزام من به چندین دوره مسابقات مهم جلوگیری کرد و من پس از آن تصمیم گرفتم همیشه به خودم اتکا کنم.
طیاره خواجویی در پاسخ به اینکه ادامه حضور او در رقابت‌های این چنینی با نبود حامی مالی ثابت چگونه طی خواهد شد، گفت: در حال حاضر با حمایت دکتر نوروزی شهردار محترم اصفهان و پیگیری سایر عوامل این مجموعه، توانستم جلب اعتماد کنم و توانایی هایم را به دیگران نیز ثابت کنم و از این به بعد هر ارگان یا شخصی که بخواهد از من حمایت کند، به خوبی از توانایی هایم با خبر خواهد بود.

او در پایان اظهار کرد: در سال‌های اخیر به این باور رسیده ام که هیچ گاه نباید از سوی مسئولان ورزش استان ،هیات و فدراسیون سه گانه انتظار حمایت داشته باشم و امیدوارم بتوانم ادامه این مسیر را با پشتیبانی افرادی که دغدغه‌ی ورزش بانوان را در سر دارند با قدرت بیشتری طی کنم و افتخارات بزرگ تری برای کشورم کسب کنم.

مسابقات نیمه آیرونمن که همه ساله در کشور‌های مختلف جهان برگزار می‌شود شامل ۹۰.۱ کیلومتر دوچرخه سواری، ۱.۹ کیلومتر دو و ۱.۹ کیلومتر شنا در آب‌های آزاد است و قهرمانان نام آور سه گانه در این سری از مسابقات حضور دارند. در انتها به افرادی که موفق به اتمام این مسابقه فوق استقامتی می‌شوند مدال اهدا می‌شود.
 
باشگاه خبرنگاران جوان مرکز اصفهان آمادگی شنیدن پاسخ های مسئولان فدراسیون و هیات سه گانه را در خصوص این موضوع دارد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
 

افتخار آفرینی دختر اصفهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.