سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست نسبت به ۴ متهم حادثه قطار تبریز- مشهد خبر داد.

صدور کیفرخواست نسبت به ۴ متهم حادثه قطار تبریز- مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیزدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز با حضور خبرنگاران آغاز شد.

او در مورد حادثه قطار تبریز- مشهد در سمنان گفت: پرونده دیروز با صدور کیفرخواست نسبت به ۴ متهم به دادگاه ارسال شد و هماهنگی شده که دادگاه خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.

اسماعیلی افزود: البته این پرونده دو بخش دارد ادعای بخش خصوصی در مورد دیه انجام شده و این فرایند از جهت جنبه عمومی است.

در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌شرقی و در سالروز حادثه قطار تبریز- مشهد، خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان ۳ سال گذشت/ مقصران حادثه قطار تبریز- مشهد چه کسانی هستند؟ + فیلم را منتشر کرد.

پنجم آذرماه سال ۱۳۹۵ در تقویم استان آذربایجان‌شرقی روز سیاهی است؛ برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل هم‌وطنان تبریزی (زائران آذربایجانی که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهادت امام رضا (ع)) عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی از دود و آتش را در این روز ثبت کرد.

حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطار‌های مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگ‌بارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.