نتایج نظرسنجی اخیر حاکی از افزایش حمایت دموکرات‌ها از برکناری رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با دوران رسوایی واترگیت است.

نظرسنجی گالوپ: آمریکایی‌های بیشتری خواهان برکناری ترامپ در مقایسه با دوران نیکسون هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد در مقایسه با دوران ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا دموکرات‌های بیشتری خواهان برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی هستند.

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد ۸۷ درصد از دموکرات‌ها خواهان حذف دونالد ترامپ از قدرت هستند. با این حال براساس نتایج نظرسنجی مشابه گالوپ، که در فاصله دوم تا پنجم آگوست سال ۱۹۷۴ برگزار شد، ۷۱ درصد از دموکرات‌ها در آن زمان همزمان با رسوایی واترگیت خواهان حذف نیکسون، رئیس جمهور وقت از قدرت بودند.

با این حال در نظرسنجی سال ۱۹۷۴ نزدیک به ۵۸ درصد به طور کلی خواهان برکناری نیکسون از قدرت بودند که در نظرسنجی اخیر گالوپ این رقم ۵۱ درصد درباره ترامپ به دست آمد.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان دهنده افزایش حمایت از استیضاح ترامپ است. جامعه آمریکا درباره طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دچار دوگانگی شدید شده است. نتایج نظرسنجی‌هایی که در روز‌های اخیر منتشر شده است نشان می‌دهد میزان حمایت از طرح استیضاح ترامپ در میان افکار عمومی جامعه آمریکا افزایش یافته است.

در نظرسنجی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، چهل و نه درصد شرکت کنندگان اعلام کردند از این طرح حمایت می‌کنند.

در نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز و نشریه وال استریت ژورنال نیز چهل و نه درصد آمریکایی‌ها با استیضاح ترامپ موافق بودند. در نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز نیز چهل و نه درصد آمریکایی‌ها گفتند ترامپ باید استیضاح شود.

افزایش حمایت‌ها از استیضاح و برکناری ترامپ از تبعات رسوایی تازه او موسوم به اوکراین گیت است. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

نظرسنجی اخیر گالوپ در فاصله ۱۴ تا ۳۱ اکتبر با شرکت هزار و ۵۰۶ نفر انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار