روزنامه انگلیسی در مطلبی با اشاره به هو شدن‌های رئیس‌جمهور آمریکا، تمسخر او را مجازاتش تا زمان کنار رفتن از قدرت دانست.

گاردین: مادامی که ترامپ به کرسی ریاست‌جمهوری چسبیده است، تمسخر مجازات اوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در مطلبی نوشت شنبه گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان حضور در مراسم مسابقات رزمی «مبارزه قهرمانی نهایی» (یو. اف. سی) در نیویورک سیتی، هو شد. ماه گذشته نیز وی در جریان تماشای مسابقات جام جهانی بیسبال در واشنگتن دی سی، از سوی تماشاچیان هو شده بود.

ترامپ، برخلاف سایر رؤسای‌جمهوری آمریکا، هیچ گاه تایید مثبتی در نظرسنجی‌های گالوپ نگرفته است. این مسئله به تنهایی می‌تواند پیروزی مجدد وی را در انتخابات ۲۰۲۰ دشوار و البته نه غیرممکن کند.

گاردین افزود: چیزی که در ارتباط با هو کردن‌های اخیر قابل توجه است این مسئله است که چقدر ترامپ بر روان آمریکایی‌ها تاثیرگذار است نه به این دلیل وی شاید مشهورترین و اختلاف افکن‌ترین رئیس جمهور است بلکه به این دلیل که وی تا این لحظه مشهورترین سیاستمدار تاریخ جهان است. 

برای میلیون‌ها نفری که از تمجید ترامپ از سفیدبرترپنداری یا سیاست‌های محیط زیستی و مهاجرتی وی ناخوشنود هستند، تلاش برای این که شهروندی مطلع باشند، شکنجه‌ای روانی محسوب می‌شود. این آسان نیست که هر روز درباره تضعیف آنچه از هنجار‌های دموکراتیک آمریکا باقی مانده است، بشنوید. حتی امید به استیضاح ترامپ نیز تا این لحظه، چندان زیاد نیست. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اگرچه آرای لازم را دارند، اما تصمیم‌گیری نهایی در این باره به مجلس سنا وابسته است که در اختیار حزب جمهوری‌خواه است.


بیشتر بخوانید: ترامپ این‌بار در نیویورک «هو» شد + تصاویر


این روزنامه انگلیسی در ادامه افزود: پس شهروندان از چه ابزار دیگری در برابر رئیس مجریه قدرتمند برخوردار هستند؟ یک سال تا روز انتخابات باقی مانده است. در نبود صندق رای، تنها چیزی که باقی می‌ماند اعتراض است. هو کردن ترامپ نیز بخشی از این اعتراض است. لازم است به ترامپ در موقعیت‌های مختلف یادآروی شود که چقدر منفور است. از آنجا که ما نمی‌توانیم ترامپ را از کلاهک‌های هسته‌ای دور کنیم یا مانع اعزام نیرو از سوی وی به مرز‌ها شویم، می‌توانیم با هرآنچه در اختیار داریم بجنگیم.

در انتهای این مطلب آمده است: این هو کردن‌ها نوعی تخلیه روانی است. ترامپ افراد زیادی، اصحاب رسانه، مهاجران و جریان‌های پیشرو را هدف نفرت‌پراکنی قرار داده است. از این رو ترامپ باید با این حقیقت روبرو شود و سزاوار آن است که هرجا می‌شود هدف تمسخر قرار گیرد. این مجازات وی، تا زمانی که به کرسی ریاست جمهوری چسبیده است، خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار