فیلمی که از خوابیدن فضانوردان در فضاپیما منتشر شده، بیشتر شبیه فیلم‌های ترسناکی است که تا به حال ساخته و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلمی از خوابیدن فضانوردان در کیسه خواب منتشر شده که مربوط به چند سال گذشته است، اما فیلم آن اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است.

با نگاهی در این فیلم ابتدا تصور می‌شود که فیلم ترسناک پخش شده است، در حالی که به خاطر گرانش صفر و نبودن جاذبه، فضانوردان در بی‌وزنی هستند و دستان آن‌ها ناخودآگاه به سمت بالا می‌رود در حالی که آن‌ها خوابیده‌اند.

ناسا قبلا تأکید کرده بود که فضانوردان آمریکایی تمام شرایط لازم برای یک خواب سالم را در اتاق‌های اختصاصی دارند، اما انتشار این فیلم نشان می‌دهد که آن‌ها در یک اتاق متلاطم در کنار هم خوابیده‌اند.

خوابیدن در فضا یکی از مشکلات سرنشینان ناو‌های کیهانی و ایستگاه‌های مداری به‌شمار می‌رود. نبود نیروی جاذبه باعث می‌شود که عضلات بدن نتوانند به صورت راحت و افتاده در تختخواب قرار بگیرند. نبود این نیرو باعث می‌شود بدن در این حالت، در هوا به شکل شناور و یا معلق قرار گیرد.

فضانوردان برای خواب از کیسه خواب‌های مخصوص استفاده می‌کنند. ساختار کیسه خواب‌ها به گونه‌ای است که بتواند فشار فنرمانندی را در طول بدن و اعضای آن، با توجه به تنگی جا و ایمنی، در مدار زمین به وجود آورد. کیسه از دو لایه پارچه‌ای تشکیل شده است که بین آن‌ها لایه‌ای مانند تیوپ لاستیک که بتواند حالت فشار را به وجود آورد، قرار دارد.

انتهای پیام/


فیلمی از خوابیدن فضانوردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار