ساخت پردازنده 5G SoC بر اساس الگوی تراشه ۷ نانومتری

پردازنده‌های پیشرفته و پیشگام 5G SoC با الگوبرداری از تراشه‌های ۷ نانومتری ساخته می‌شوند.

ساخت پردازنده 5G SoC بر اساس الگوی تراشه ۷ نانومتریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این اولین باری نیست که خبری در مورد پردازنده 5G SoC منتشر می‌شود، ولی اکنون اطلاعات بیشتری از این تراشه مجهز به قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه در اختیار کاربران قرار گرفته است. این تراشه هوشمند با وجود توانایی‌های گسترده خود پردازنده میان‌رده محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: هدف‌گذاری نامعقول اپل برای عرضه مودم 5G انحصاری خود


پردازنده قدرتمند ۵G SoC تراشه‌ای جاه‌طلبانه محسوب می‌شود و احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار کاربران سیستم‌های رایانه‌ای و سازندگان دستگاه‌‍‌های هوشمند قرار می‌گیرد. الگوبرداری از تراشه ۷ نانومتری در ساخت این تراشه نشان می‌دهد، سازندگان آن به دنبال رقابت با برترین پردازنده‌های جهان نظیر Cortex-A76 می‌باشند و با به کارگیری ظرفیت‌های گسترده موجود به دنبال تولید تراشه‌ای کارامد و توانا هستند.

ساخت پردازنده 5G SoC بر اساس الگوی تراشه ۷ نانومتری

الگوبرداری سازندگان پردازنده 5G SoC از تراشه ۷ نانومتری

تولید کنندگان پردازنده 5G SoC به مودم Helio M70 5G قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های SA/NSA را به آن اضافه کرده‌اند. با این توانایی دستگاه مجهز به پردازنده 5G SoC به آسانی با مرکز منتشر کننده امواج 5G ارتباط برقرار کرده و پردازش داده‌های دریافتی و ارسالی را با سرعت باورنکردنی انجام می‌دهد. به جرات می‌توان گفت گوشی یا تبلت دارای این پردازنده عملکردی چشمگیر خواهد داشت.

ساخت پردازنده 5G SoC بر اساس الگوی تراشه ۷ نانومتری

کارشناسان فناوری قیمت حدودی این تراشه را درد حدود ۲۸۰ دلار تخمین زده‌اند و گفتند: "پردازنده 5G SoC رقیبان خود را با سرعت پشت سر می‌گذارد و می‌تواند تا زمان ساخت پردازنده‌ای قدرتمندتر با قابلیت پشتیبانی از 5G در صدر جدول برترین تراشه‌های هوشمند جهان قرار گیرد. آینده‌ای متفاوت از حال در انتظار صنایع مختلف فناوری است و به زودی می‌توانیم شاهد دستگاه‌هخایی باشیم که تا مدتی پیش حتی تصور عملکرد هوشمندانه آن‌ها نیز برای ما مشکل بود. "

انتهای پیام/

پردازنده 5G SoC با قابلیت‌های ارتباطی خود سیستم‌های رایانه‌ای را متحول می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار