استفاده از حافظه پرسرعت LPDDR5 در نسل بعدی پردازنده‌های اینتل

یکی از فاش کنندگان اطلاعات سخت افزاری به تازگی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که نسل بعدی پردازنده‌های اینتل از حافظه LPDDR5 استفاده خواهند کرد.

پردازنده‌های نسل آینده اینتل LPDDR5 خواهند بودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اینتل چندی پیش از نسل جدید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری خود رونمایی کرد که در لپ‌تاپ‌های بسیار نازک استفاده خواهند شد و از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. اما تا زمان عرضه و در دسترس قرار گرفتن این پردازنده‌ها مدت بسیار طولانی باقی مانده است و این پردازنده‌ها تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار نخواهند شد. از زمان معرفی این پردازنده‌ها تاکنون شایعاتی متعددی درباره آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است و این شایعات ظاهرا هنوز هم قرار است ادامه داشته باشد.

اما به تازگی اطلاعاتی از این پردازنده‌ها در فضای مجازی درز کرده است که نشان می‌دهد پردازنده‌های مذکور با حافظه‌های LPDDR5 سازگاری خواهند داشت و بنابراین می‌تواند گفت که این پردازنده‌ها روی برخی از سیستم‌های نسل فعلی مادربرد‌های موجود در بازار نصب خواهند شد. یکی از فاش کننده‌های اطلاعات سخت افزاری نیز اخیرا در صفحه توییتر خود با انتشار سندی که در ۱۸ اکتبر ثبت و تایید شده است اعلام کرد که تراشه‌های Tiger Lake-U از حافظه‌های LPDDR4X و LPDDR5 استفاده خواهند کرد که به این ترتیب می‌توان گفت به احتمال بسیار زیاد این تراشه‌ها با نسل فعلی مادربرد‌ها سازگاری خواهد داشت.

استفاده از حافظه LPDDR5 در نسل بعدی پردازنده‌های اینتل

استفاده از LPDDR5 سرعت انتقال داده‌ها را تا ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه بالاتر، استفاده از LPDDR4، سرعت را تا ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه و LPDDR4X سرعت انتقال را تا ۴۲۶۶ مگابایت بر ثانیه افزایش خواهد داد. همچنین پردازنده‌های LPDDR5 تا ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به LPDDR4X در حالت ذخیره نیرو یا Sleep مصرف خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: تصویر نسل بعدی ایرپاد اپل لو رفت + عکس


وجود این ویژگی‌‎ها در نسل آینده پردازنده‌های شرکت اینتل سبب خواهد شد تا لپ‌تاپ‌ها آینده بازار وزن کمتر و همچنین طول عمر و باتری بسیار قدرتمندتری داشته باشند. پردازنده‌های Tiger Lake-U دارای چهار هسته حقیقی هستند که در حالت توربو چهار هسته مجازی دیگر به آن اضافه خواهد شد و در کل هشت هسته قدرتمند را در اختیار کاربر خواهد گذاشت. با این حال این اطلاعات هنوز به تایید رسمی اینتل نرسیده است باید منتظر انتشار اطلاعات این پردازنده‌ها از سوی اینتل بود.

انتهای پیام/

پردازنده‌های نسل آینده اینتل از حافظه LPDDR5 استفاده می‌کنند

برچسب ها: فناوری ، اینتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار