رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : با اجرایی شدن طرح ساماندهی آبندان ها آب زراعی بیش از ۴۰ هزار هکتار از شالیزارها تامین می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: بر اساس مطالعات میدانی ۸۷۷ پهنه آب‌بندان در استان وجود دارد که با اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی سهم دولت از منابع ملی و ۴۴ میلیارد تومان از منابع استانی می‌توان بخشی از آبندان‌ها را احیا و بازسازی کرد و موجب افزایش ذخیره آب به حجم ۳۰۰ میلیون مترمکعب در استان است .

او به انعقاد تفاهم نامه بین ۳ استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از آب‌بندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن طرح ساماندهی این آبندان‌ها آب زراعی بیش از ۴۰ هزار هکتار شالیزار تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه، هدف ساماندهی آب‌بندان‌های استان‌های شمالی جمع‌آوری آب‌های سطحی در فصول پر باران است، گفت: حدود ۲۵ درصد از کل بارندگی سالانه در فصول زراعی و ۷۵ درصد آن در فصول غیر زراعی است.

علی درجانی افزود: از آبندان‌ها علاوه بر تامین آب کشاورزی می‌توان برای فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی مانند پرورش ماهی، گردشگری و ورزش‌های آبی استفاده کرد.

او در ادامه تصریح کرد: بیشترین آب‌بندان موجود در گیلان در سطح شهرستان آستانه اشرفیه با ۲۴ درصد و کمترین مساحت آب‌بندان‌ها در شهرستان رودبار با ۰،۴ درصد است.

 

انتهای پیام / ق 

 

با ساماندهی آبندان‌ها آب زراعی بیش از ۴۰ هزار هکتار از شالیزارها تامین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.