استاندار کرمانشاه با بیان اینکه گام دوم انقلاب راهبرد اصلی نظام اسلامی است، مشارکت حداکثری در انتخابات را نشانه اقتدار نظام دانست و تاکید کرد که اقتدار با مشارکت حداکثری و فراگیر رقم می‌خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : سلامت انتخابات بسیار مهم است و مجریان و ناظران امانت داران رای مردم هستند و بی طرفی مجریان در دستور کار ماست و انتخاب مردم برای ما قابل احترام است.

او با تشکر از تبادل نظر و بیان اندیشه‌های انسجام محورانه توسط دبیران احزاب گفت : از احزاب انتظار نقش آفرینی در مشارکت حداکثری انتظار می‌رود.

بازوند گفت: در زلزله کرمانشاه انسجام و وحدت ملی شکل گرفت و تاکید رهبری معظم انقلاب یعنی فرصت سازی از تهدید زلزله رقم خورد.

استاندار کرمانشاه از رحمانی فضلی به عنوان یکی از قوی‌ترین وزرای کشور یاد کرد و افزود: وزیر کشور در انتخاب استانداران در دور دوم دولت تدبیر و امید، با هیچ نماینده‌ای مذاکره نکرد.

مدیر ارشد استان نداشتن بخش خصوصی را یکی از مشکلات جدی استان کرمانشاه دانست و گفت: این در حالی است که در استان‌های رشد یافته بخش خصوصی هزینه‌های قابل توجهی برای استان متقبل می‌شود.

او در بیان عملکرد ۲ ساله خود در مدیریت استان کاهش نرخ بیکاری از ۲۵ درصد به ۱۴ درصد را یکی از آمار‌های موفق این دوره دانست و افزود: این کار ماحصل تلاش همه مدیران و براساس برنامه بوده است.

بازوند افزود: برای کاهش نرخ بیکاری سه برنامه رونق تولید، سند اقتصاد مقاومتی و سند اشتغال استان را با هدف گذاری کاهش سه درصدی بیکاری تدوین شده که برای تحقق آن نیاز به ایجاد ۲۶ هزار شغل دیده می‌شود.

او کانون و مرکز شدن کرمانشاه در منطقه غرب کشور را دیگر هدف مهم خود دانست و گفت: کرمانشاه روزی «هاب» منطقه غرب کشور بود و همه استان‌ها از آن سرویس می‌گرفتند امروز این نقش کم رنگ شده است و می‌طلبد کرمانشاه جایگاه خود را بازیابد که البته تحقق آن مستلزم زیرساخت‌ها است.

بازوند ایجاد باندی دیگر در کنار باند اصلی فرودگاه کرمانشاه با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی را در جهت مرکز شدن کرمانشاه در منطقه عنوان کرد و گفت: مرکزیت کرمانشاه باید در ارائه خدمات نمایان شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدام‌ها و خدمات بی نظیری که در زلزله کرمانشاه ارائه شد گفت: نتیجه کار تحقق تاکید رهبری انقلاب در فرصت سازی از زلزله بوده بطوری که ۶ هزار خانه به روستا‌ها اضافه شده و در سرپل به اندازه یک شهرپروانه ساخت صادر شد.

بازوند میزبانی کرمانشاه از جشنواره پویانمایی را موجب ایجاد یک نشاط اجتماعی قوی در میان مردم استان دانست و گفت: میزبانی از جام جهان پهلوان تختی نیز نشاط مضاعفی در مردم استان ایجاد کرد.

استاندار کرمانشاه میزبانی کرمانشاه از رویداد ۲۰۲۰ را کاری بزرگ دانست و افزود: اینکه مسوولان گردشگری ۱۶۷ کشور جهان به کرمانشاه آورده شود کار راحتی نبوده و هم اکنون نیز کار ثبت جهانی اورامانات را به طول ۲ هزار کیلومتر مربع در دست پیگیری قرار دارد.

او با اشاره به کلان شهر شدن کرمانشاه پس از ۲۵ سال از این رویداد بعنوان ظرفیتی برای گشایش نگاه سرمایه گذاران و فراهم شدن زمینه برای ایجاد شهر جدید در کرمانشاه یاد کرد.

بازوند بیان عملکرد خود ایجاد بندرخشک در استان را یکی دیگر از ظرفیت‌های ایجاد شده دانست و گفت: سه مرز را در این مدت رسمی کردیم که کار راحتی نبود. شوشمی، شیخ صله و سومار بعد از ۲ سال رسمی شدند.  بحث بازگشایی مرز خسروی ۲ سال توان ما را گرفت که ظرفیت بزرگی برای اثرگذاری در اقتصاد و مرز استان است.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه احزاب به برنامه‌های توسعه‌ای استان کمک کنند، افزود: البته احزاب به حوزه نقد هم وارد شوند چرا که ما از نقد استقبال می‌کنیم احزاب از پایه‌های اصلی توسعه هستند و اگر شکل نگیرند هزینه‌های انتخابات بر دوش سیستم می‌افتد.

بازوند گفت: سال ۹۸، سال حساسی است و باید زنده بودن سرمایه اجتماعی کشور به رخ جهانیان کشیده شود .

 

 

انتهای پیام/د

اهمیت سلامت انتخابات

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.