زرقامی با اشاره به اهمیت برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی گفت: یکی از راه‌های شناخت مفاخر کشور ساخت مجسمه و تندیس آن‌هاست.

کاظمی/ساخت مجسمه مفاخر یکی از راه‌های شناخت آنهاستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برزین زرقامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران و رئیس نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین دوره این سمپوزیوم که در بوستان نوروز برگزار شد، گفت: با این گونه آثاری که در حوزه مجسمه‌سازی داریم می‌توانیم مجموعه‌ای را فراهم کنیم که به ارتقای کیفیت زندگی شهری کمک کند و مردم هم با این احساس تعامل داشته باشند تا به هویت‌سازی شهر کمک شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه برخی از مفاخر کشور باید بهتر شناخته شوند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از خیابان‌های شهر به نام مفاخر نامگذاری شده‌اند، چرا که این شخصیت‌ها نقش ارزنده‌ای در هویت سازی حوزه فرهنگ و هنر کشور و حفظ زبان فارسی داشتند، لذا ضرورت دارد که نسل جوان هم آن‌ها را بهتر بشناسند و یکی از راه‌های شناخت این افراد ساخت تندیس‌های آن‌هاست.


بیشتر بخوانید: مردم قوانین شبانه‌روزی را اجرا نمی‌کنند/ ساخت و ساز در نزدیکی دروازه قرآن نباید انجام می‌شد


زرقامی با بیان اینکه بسیاری از آثار شهر حاصل زحمات هنرمندان است، گفت: باید توجه کنیم که این آثار چقدر توانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند.

وی با بیان اینکه باید با این رویکرد به آثار نگاه کنیم و ببینیم که چقدر این آثار در زندگی شهروندان اثر گذار بوده است، گفت: فعالیت‌های گذشته می‌تواند برای آثار آینده تجربه مفیدی باشد تا کاری که انجام می‌شود با زندگی شهروندان ارتباط بهتری داشته باشد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این سمپوزیوم فرصت خوبی برای تجربه‌اندوزی است، تصریح کرد: امسال تلاش زیادی شده که توجه بیشتری به دانشجویان مجسمه‌سازی شود، لذا این فرصت در تولید آثار هنری به ما کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نامگذاری بسیاری از خیابان‌های پایتخت به نام مفاخر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار