سردار عبدالوهاب حسنوند، معاون عملیات پلیس پایتخت، صبح امروز با اشاره به عملکرد مثبت مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ، در پاسخگویی به مطالبات شهروندان تهرانی، گفت: ماموران عملیاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در پانزدهمین روز از دی ماه امسال، ضمن پاسخگویی به ۹۴% درصد (۲۹ هزار و ۶۱۳) تماس شهروندان و امداد خواهان تهرانی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، بیش از ۱۳ هزار و ۴۸۳ تماس را پیگیری کرده و به صورت عملیاتی به آن رسیدگی کردند که این میزان ۴۳ درصد تماسها را شامل میشود.
بر اساس سخنان وی، در این روز، بیش از ۱۷ هزار و ۹۴۹ مورد تماس یعنی (۵۷% درصد) تماسها شامل سوالات مشاورهای و راهنمای در حوزه امور غیر فوریتی و انتظامی بوده که شهروندان از پلیس داشتهاند که تمامی این سولات از سوی کارشناسان تخصصی این مرکز با ارائه مشاوره به فرد تماس گیرنده به پایان رسیده است.
این در حالی است که ۴۶% درصد از تماس ها، مرتبط با موضوعات پلیس پیشگیری فاتب و ف. ا. شهرستان ری، ۵۲ % درصد مرتبط با موضوعات راهنمایی و رانندگی شامل (پلیس راه و راهور) و ۲% درصد یعنی حدود ۲۲۴ مورد تماسها مرتبط با سایر استانهای همجوار میباشد.
وی ادامه داد: در صورتی که شهروندان قصد تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ را دارند، سعی کنند با توجه به منطقه محل سکونتشان، برای همکاری بیشتر با پلیس، با شماره ۱۱۰ بدون گرفتن کد محل تماس برقرار کنند تا پلیس در راستای خدمت رسانی سریعتر مطلع و در محل حاضر شود.
سردار حسنوند، در پایان، تصریح کرد: شهروندان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که در عملیاتهای پلیسی ۱۱۰ که رسیدگی به امور فوریتی شهروندان است، زمان اهمیت ویژهای دارد و در صورتی که تماسهای غیر ضروری، تلفنهای این مرکز را مشغول کند، این امکان وجود دارد که تماسهای ضروری دیگر به پلیس برقرار نشود، پس، خواهشمندیم، شهروندان از برقراری تماسهای غیرضروری با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ خودداری کنند.