موسوی گفت: در پایان هر دوره از سمپوزیوم مجسمه سازی یک باغ مجسمه برای تهران به ارمغان می‌آید.

باغ مجسمه سازی محصول نهایی دوره‌های سمپوزیوم مجسمه سازی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجتبی موسوی دبیر نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران صبح امروز در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم که در بوستان نوروز برگزار شد، با اشاره به اینکه سمپوزیوم‌های زیادی در حوزه هنر در تهران برگزار شده است، گفت: از جمله این سمپوزیوم‌ها مربوط به یادمان‌ دفاع مقدس است.

دبیر نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با بیان اینکه که دو دوره سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در هر دوره این موضوع به یک گروه از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و یا فرماندهان دفاع مقدس اختصاص داشته است.

وی تصریح کرد: نگاه سمپوزیوم مجسمه سازی تهران از ابتدا این بود که سنگ را به عنوان متریال تخصصی خود انتخاب کند.

وجود ۷۰۰ معدن سنگ در کشور

موسوی با بیان اینکه ۷۰۰ معدن سنگ در کشور داریم، گفت: در سال‌های گذشته مجسمه سازی با سنگ به فراموشی رفته و یکی از اهداف این سمپوزیوم احیای مجسمه سازی با سنگ است.

دبیر نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با تأکید بر اینکه ایران دارای غنی‌ترین منابع سنگ تهران است، گفت: ما به حد مطلوبی دارای هنرمندان حرفه‌ای در حوزه مجسمه سازی هستیم و یکی از افتخارات سمپوزیوم تهران این است که هنرمندان حرفه‌ای از سطح جهان در آن شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از سمپوزیوم مجسمه سازی ۴۰۶ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۱۸۰ نفر از آن‌ها خارجی هستند و ما توانستیم میزبان ۱۰ نفر از آن‌ها باشیم.

موسوی با بیان اینکه ۹۶ نفر از ثبت نام کنندگان ایرانی هستند و ما میزبان ۵ نفر از آن‌ها هستیم، اظهار کرد: ۱۵ هنرمند به عنوان دستیار در کنار هنرمندان اصلی خواهند بود و محصول نهایی هر سمپوزیوم در فضا‌های عمومی شهر نصب و بهره برداری می‌شود.


بیشتر بخوانید: آیا مجسمه‌های معابر پایتخت به موزه منتقل می شوند؟


وی گفت: سیاست اصلی ما این است که محصول هر دوره یک باغ مجسمه برای تهران به ارمغان آورد که در پایان این دوره همه مجسمه‌ها در بوستان نوروز نصب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار