شیخ الاسلام عنوان کرد:در سال تحصیلی جدید۱۰هزار دانش آموز به تعداد دانش‌آموزان قم اضافه شده است،این افزایش تعدادنیاز به افزایش خدمات آموزشی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز، گفت: امروز آموزش و پرورش افتخار خدمت‌گذاری به ۲۶۵ هزار دانش آموز در قالب ۱۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان قم را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: افزایش این میزان چشم‌گیر در این زمان محدود، نیاز به افزایش خدمات آموزشی دارد، با تمهیداتی که در گذشته صورت گرفته بود و با همکاری معلمان و تصمیم‌گیران آموزش و پرورش، توانستیم واحد‌های آموزشی جدیدی را فراهم کنیم و بستر‌ها را افزایش دهیم تا هیچ دانش‌آموزی مشکلی برای ثبت نام در واحد‌های آموزشی نداشته باشد.

شیخ الاسلام ادامه داد: در سال گذشته آمار دانش‌آموزان در استان قم، ۲۵۵ هزار نفر بود که در سال جدید ۱۰ هزار دانش آموز به این تعداد اضافه شده است، این افزایش تعداد که در دهه گذشته بی‌نظیر است، نیاز به افزایش خدمات آموزشی دارد و خوشبختانه با وجود این افزایش چشم‌گیر، توانستیم خادم خوبی دانش‌آموزان استان باشیم.

او ادامه داد: برنامه‌های ما در سال گذشته و سال جدید، در زمینه فرهنگی و آموزشی، در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است، امروز بالاترین دغدغه‌ای که معلمان در تمام مدارس و تصمیم گیرندگان در ذهن دارند دانش آموزان هستند، اگر یک برنامه هماهنگ در مدرسه، خانه و دانش آموز اتفاق بیفتد به اهداف خود در زمینه تربیت صحیح دانش آموزان خواهیم رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در تمام دوره‌های تحصیلی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان وجود دارد و در ۱۵۰ مدرسه استان مبلغی وجود دارد تا پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی دانش آموزان باشد، در مدارس دخترانه ما، در بیش از ۱۰۰ مدرسه مبلغه خواهر اعزام شده است.

شیخ الاسلام گفت: خانواده و آموزش و پرورش باید در کنار هم قرار بگیرند تا در برنامه‌های آموزش و تربیتی موفق شویم، اکنون در آموزش و پرورش به مسائل زیرساختی تربیتی می‌پردازیم، اصولی مانند نماز، قرآن، عترت و احترام به پدر و مادر که به عنوان شاخص‌های اصلی تربیت ما است.

شیخ الاسلام در خصوص توفیقات دانش آموزان استان قم در سطح کشوری بیان کرد: معدل کتبی پایه دوازدهم دانش آموزان استان قم، رتبه ۴ را در سطح کشور کسب کرده که باعث افتخار است.

شیخ الاسلام گفت: روز دوشنبه ۱۳ آبان، راهپیمایی با حضور حداکثری دانش آموزان و با شعار اصلی مرگ بر آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

 لزوم افزایش خدمات آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار