بهره‌مندی کارفرمایان و تولیدکنندگان از طرح‌های حمایتی با بکارگیری افراد جویای کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: دولت در حوزه اشتغال طرح‌هایی را در دست اجرا دارد تا فعالان در این بخش بتوانند زمینه رشد اشتغالزایی را در کشور فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: دولت در حوزه اشتغال طرح‌هایی را با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست اجرا دارد تا فعالان در این بخش بتوانند با پشتوانه قوی ضمن استمرار فعالیت خود، زمینه رشد اشتغالزایی را در کشور فراهم سازند.

او یکی از این طرح‌ها را کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اعلام و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این طرح دوره آموزشی خود را تحت عنوان کارورزی به مدت ۳ ماه در واحد‌هایی که درخواست نیروی کار از طریق سامانه کارورزی به ثبت رساندند می‌گذرانند و حقوق آن‌ها در مدت کارورزی، توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کارفرمایانی هم که پس از پایان دوره آموزشی این افراد را بکارگیرند، از مزایای معافیت حق بیمه به مدت ۲۱ ماه بهره مند می‌شوند که با احتساب دوره کارورزی و معافیت بیمه کارفرمایی مجموعا دو سال لحاظ می‌شود.

جهاندیده افزود: مطابق آخرین دستورالعمل اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، سقف سنی در اجرای این طرح حداکثر ۳۵ سال تعیین شد تا هر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بتواند به راحتی جذب بازار کار شود.

او مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی را دیگر طرح حمایتی دولت برای کارآفرینان و تولیدکنندگان بر شمرد و گفت: در این طرح نیز مشوق‌هایی برای افراد بیکار و کارآفرینان و صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است تا با هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش و مهارت در رشته‌های مرتبط استفاده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: صاحبان مشاغل، اصناف و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان می‌توانند با به کارگیری افراد در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی به مدت یک سال از مزایای عدم شمول قانون کار و تامین اجتماعی برای مهارت آموزان استفاده کنند.

جهاندیده همچنین تاکید کرد: طرح‌های دیگری نظیر یارانه دستمزد هم در استان در حال اجراست که می‌تواند منشا خدمات خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی هم برای کارآفرینان و هم برای افراد جویای کار در سیستان و بلوچستان باشد.

انتهای پیام/گ

بهره‌مندی کارفرمایان و تولیدکنندگان از طرح‌های حمایتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار