رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: اعتبارات ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به شهرستان خاش اختصاص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ احمد جمشیدزهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش افزود: در راستای آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال ۹۶ و در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر مصوب توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی،۳۵۰ میلیارد ریال بودجه به شهرستان خاش برای بحث اشتغال اختصاص داده شد که در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت میشود.

وی گفت: هدف از اعطای این تسهیلات توسعه رشته فعالیت‌های اقتصادی در روستا‌ها و شهر‌ها برای ایجاد و گسترش اشتغال است.

جمشیدزهی تصریح کرد: جوانان فارغ التحصیل و بیکار، تعاونی ها، فعالان اقتصادی و تمامی افرادی که دارای ایده و طرح توجیهی مناسب در بحث تولید، اشتغال و کسب و کار هستند میتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش یاد آور شد: تاکنون از میان ۳۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات بیش از ۱۸۰ نفر از این افراد در "سامانه کارا"ثبت نام کرده اند.

جمشیدزهی بیان داشت: تا کنون ۱۷ طرح با بیش از ۸ میلیارد ریال اعتبار به بانک‌های عامل ارسال شده که ازین تعداد ۱۵ طرح در دست بررسی بانک و دو طرح دیگر در مرحله پرداخت قرار دارند.

وی افزود: در هر بخش اقتصادی طرح توجیهی مناسب باید از سوی متقاضی ارائه گردد که در صورت پذیرش طرح با همکاری دستگاه‌های مرتبط در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز پرداخت تسهیلات اقدام خواهد شد.

جمشیدزهی با تشریح رسته‌های اولویت دار در تسهیلات توسعه اشتغال در مناطق عشایری و روستایی گفت: ۳۰ رسته در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در اولویت اعطای تسهیلات در مناطق مذکور میباشند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش اذعان داشت: اداره کار شهرستان خاش در معرفی افراد به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات فعلا در جایگاه سوم استان قرار دارد که امیدواریم با مساعدت و همکاری رسانه‌های جمعی استان بحث اطلاع رسانی به عموم مردم این شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

اعتبارات ویژه برای  برای اشتغالزایی روستاییان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار