شرکت آلفابت با خریداری کلیه سهام ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت از این پس بودجه بیشتری را به Wear OS اختصاص می‌دهد.

گوگل بودجه بیشتری را به سیستم‌عامل Wear OS اختصاص می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن که دست‌‎بند و ساعت هوشمند Fitbit در سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی شد، شرکت‌های بسیاری برای خرید سهام آن ابراز تمایل کردند. در صدر فهرست خریداران شرکت مادر گوگل (آلفابت) قرار داد. سرانجام و پس از رایزنی‌های بسیار این شرکت موفق شد سهام فیت‌بیت را با ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کند.


بیشتر بخوانید: بازگشت ساعت هوشمند Moto 360 + تصاویر


شرکت آلفابت قصد دارد سهام خریداری فیت‌بیت را به صورت عمومی در بورس آمریکا عرضه کند. هر سهم این شرکت با قیمت ۷.۱ دلار قابل خریداری است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ارزش سهام فیت‌بیت در مدت بسیار کوتاهی رشد کرده و سود کلانی را نصیب سهام داران کند. گوگل خرید فیت‌بیت را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر بر روی سیستم عامل Wear OS دانسته است.

گوگل بودجه بیشتری را به سیستم‌عامل Wear OS اختصاص می‌دهد

خریداری سهام شرکت فیت‌بیت از سوی گوگل

یکی از مدیران ارشد گوگل گفت: "امروزه رقابت بسیار گسترده‌ای بین شرکت‌های فناوری در زمینه گجت‌های پوشیدنی وجود دارد و ما به دنبال این هستیم که بخش اعظمی از بازار مصرف را به تولیدات خود اختصاص دهیم. هر چند سیستم عامل Wear OS در مقایسه با برخی از سیستم عامل‌های اختصاصی ساعت هوشمند عملکردی بسیار بهتر دارد و ارتقاء آن موجب افزایش بیش از گذشته کاربران خواهد شد. "

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود گفت: "کاربران ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت نباید هیچ‌گونه نگرانی از بابت شکسته شدن حریم شخصی خود داشته باشند. مهندسان گوگل ضمن حفظ امنیت صاحبان این ساعت‌های هوشمند، توانایی‌های آن را ارتقاء می‌دهند. " فیت‌بیت تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت هوشمند در کشور‌های مختلف جهان به فروش رسانده است و گجت‌های هوشمند این شرکت با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS هماهنگی دارد.

گوگل بودجه بیشتری را به سیستم‌عامل Wear OS اختصاص می‌دهد

هماهنگی این ساعت با پرطرفدارترین سیستم عامل‌های جهان موجب می‌شود که کاربران بتوانند به طور هم‌زمان از قبلیت‌های دستیار صوتی سیری و گوگل بهره‌مند شوند. گفتی است گوگل در اوایل سال جاری میلادی بخش اعظمی از سهام شرکت فسیل را خریداری کرده بود.

انتهای پیام/

وعده گوگل برای ارتقاء قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار