گوگل دسترسی چهار نرم افزار به فرکانس 90HZ را محدود می‌کند

شرکت گوگل اعلام کرد که چهار نرم افزار محبوب از فرکانس 90HZ پشتیبانی نمی‌کنند و اجرای این نرم افزارها در فرکانس مذکور باعث بالا رفتن مصرف باتری خواهد شد.

گوگل دسترسی چهار نرم افزار به فرکانس 90HZ را محدود می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی‌های شرکت گوگل که با نام پیکسل وارد بازار می‌شوند، به واسطه شهرت و آوازه این شرکت توانسته‌اند در مدتی کوتاه به محبوبیت نسبتا بالایی دست پیدا کنند و در بین کاربران فروش خوبی داشته باشند. در حال حاضر آخرین گوشی عرضه شده از خانواده پیکسل گوشی Pixel 4 و Pixel 4 XL است که دارای نمایشگری با فرکانس 90HZ هستند که می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار خوبی در اختیار کاربان قرار دهد. اما این نمایشگر‌ها با وجود کیفیت بسیار خوبی که به کاربران ارائه می‌دهد دارای ایرادات بزرگی است که یکی از آن‌ها مصرف بسیار بالای باتری این گوشی است که بخش عمد آن به کیفیت نمایشگر مربوط می‌شود.

استفاده از فرکانس 90HZ در گوشی Pixel 4 با ظرفیت باتری ۲۸۰۰mAh و گوشی Pixel 4 XL با ظرفیت mAh۳۷۰۰ باعث شده است باتری این دو گوشی به سرعت تخلیه شود و این موضوع همه‌ی کاربران را آزار می‌دهد. اما مشکل این نمایشگر فقط به مصرف باتری آن ختم نمی‌شود و هنگامی که روشنایی گوشی کاربر زیر ۷۵ درصد باشد، گوشی به طور خودکار فرکانس صفحه نمایشگر را به 60HZ کاهش خواهد داد و هنگامی که روشنایی گوشی توسط کاربر یا بر اثر لمس صفحه بالاتر از ۷۵ درصد رود نمایشگر چشمک‌های بسیار ریزی خواهد زد که برای کاربران آزار دهنده است.

گوگل دسترسی چهار نرم افزار به فرکانس 90HZ را محدود می‌کند

این چشمک زدن در محیط‌های تاریک آسیب جدی به چشم کاربر خواهد زد و به همین دلیل گوگل اعلام کرده است که قصد دارد مشکل چشمک زدن گوشی به دلیل تغییر فرکانس از 60HZ به 90HZ را بر طرف کند. همچنین گوگل نام چهار برنامه که شامل Google Maps، Pokémon Go، Waze و WeChat را منتشر کرده و اعلام کرده است که این برنامه‌ها توانایی اجرا در فرکانس 90HZ را ندارند و هنگام اجرا باعث کندی گوشی شده و مصرف باتری را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برند و گوگل قصد دارد اجرای این برنامه‌ها را در فرکانس‌های پایین‌تر محدود کند.


بیشتر بخوانید: تصویر نسل بعدی ایرپاد اپل لو رفت + عکس


علاوه بر این گوگل در آینده قصد دارد با عرضه بروزرسانی جدید مشکلات بزرگ موجود در نمایشگر خود را برطرف کند که هنوز تاریخ عرضه این بروزرسانی اعلام نشده است.

انتهای پیام/

محدود شدن دسترسی برخی نرم افزارهای محبوب به فرکانس 90HZ

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار