مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به موج شدید بارش ها، احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی استان وجود دارد.

موج شدید بارندگی امشب خراسان رضوی را فرامی گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجتعلی شایان فر مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی  با تاکید بر اینکه موج شدیدی از بارش باران برای اواخر وقت امشب در مناطق مختلف خراسان رضوی پیش بینی شده است،گفت: بارش باران همراه با رعد و برق که از روز چهارشنبه این هفته در خراسان رضوی آغاز شده است تا صبح فردا جمعه به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی مرکزی و ارتفاعات بینالود ادامه دارد و به همین علت دستگاه‌های امداد رسان استان در آماده باش هستند.

او تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بارش باران در ۲۸ شهرستان خراسان رضوی ثبت شده است که بیشترین آن مربوط به قوچان با ۱۳ میلی متر بارندگی بوده است و پس از آن نیشابور و داورزن با ۱۱ و ۹ میلی متر بیشترین بارش باران را داشته اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق گزارش‌های رسیده تا این لحظه هیچ سیلاب و خسارت ناشی از آن در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.

شایان فر افزود: احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب بر اثر این بارش‌ها که تا فردا ادامه دارد به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی خراسان رضوی وجود دارد.

او تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد و اتراق نکنند و همچنین کوهنوردان از رفتن به کوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی  با اشاره به اُفت دما در استان، گفت: طبق اطلاعیه صادره هواشناسی خراسان رضوی تا روز‌های ابتدای هفته آینده شاهد کاهش چهار و ۶ درجه‌ای دما در استان هستیم، اما از روز یکشنبه هفته آینده دمای هوا درمناطق مختلف خراسان رضوی افت بیشتری می‌کند که کشاورزان باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی را داشته باشند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

احتمال آبگرفتگی و سیلاب در خراسان رضوی

برچسب ها: آب و هوا ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.