معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور تاکید کرد: باید منافذ فساد در کشور پیش بینی و مسدود شود.

سفر معاون قوه قضائیه به شهرستان میانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام مظفری معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور در جلسه شورای اداری میانه گفت: با انسداد منافذ فساد، هزینه‌های سنگین برای رفع مشکل پرداخت نمی‌شود.

او با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای رفع مشکلات قضایی گفت: اطاله دادرسی و افزایش جمعیت کیفری از مسائل و مشکلات دستگاه قضا بود که با صدور بخشنامه‌های از سوی ریاست قوه و لوایحی برای تنقیح قوانین و حذف برخی فرآیند‌ها در دادرسی‌های حقوقی و کیفری که سبب تسریع در رسیدگی است موجبات رضایت مردم فراهم شد.

حجت الاسلام مظفری استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را بخش مهمی از سیاست‌های دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها خواند و افزود: این سیاست مورد استفاده برای مواردی غیر از موارد درگیر با امنیت جامعه بوده و خوشبختانه بستر‌های قانونی آن فراهم شده است.

معاون قوه قضائیه گفتت: منافذ فساد باید مسدود شودوی همچنین بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها با دستگاه قضا برای پیش بینی و پیشگیری از جرائم فساد و منابع تولید جرم که به منافع و ثروت عمومی و امنیت مردم ضربه می‌زند تاکید کرد.

معاون قوه قضائیه با اشاره به تاکید ریاست این قوه به روسای زندان‌ها برای بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده شهر گفت: در این خصوص انتقال زندان‌های میانه، تبریز و هشترود در دستور کار است.

 

انتهای پیام/ش

 

سفر رییس قوه قضاییه تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.