سفر معاون نیروی انسانی قوه قضاییه کشور به شهرستان مرند

معاون نیروی انسانی قوه قضاییه کشور با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان از نزدیک برخی از مشکلات موجود در این شهرستان را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام امینی معاون نیروی انسانی قوه قضاییه کشور در مورد هدف از حضور خود در شهرستان مرند گفت: با حضور در شهرستان مرند برخی از مشکلات موجود که توسط مسئولین این شهرستان بیان شد، ضمن آگاهی از مشکلات در راستای حل آن نیز اقدامات لازم در سطح کشور و استان انجام خواهد شد.

او افزود: یکی از مشکلات بیان شده در این جلسه عدم همکاری و تعامل مردم در بهره برداری از معادن موجود در این شهرستان است که مقرر گردید با برگزاری جلسات مربوطه در تهران، و ابلاغ آن به مسئولین قوه قضاییه استان و شهرستان، این مشکلات حل گردد.

معاون نیروی انسانی قوه قضاییه در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات بیان شده زمین‌های وقف شده شهر بناب مرند بود که این موضوع با همکاری مسئولین قوه قضاییه استان و مسئولین اداره اوقاف استان نیز در اسرع وقت حل خواهد شد تا مشکلات مردم این شهر نیز برطرف شود.

حجت الاسلام امینی در جهت حل مشکل صنایع چوب و مبل مرند نیز گفت: خوشبختانه برای حل این قشر از مردم و صنایع چوب و مبل مرند جلسات موفقی در استان با حضور رییس کل دادگستری استان انجام شده است و مقرر گردیده که تعداد کارگاه‌های فعال در محل مورد نظر توسط اداره کل صنعت و معدن و تجارت و اداره شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده و برای آن‌ها پروانه فعالیت صادر شود و دیگر برای سایر کارگاه‌ها در شهرک مبل مرند زمین واگذار شود.

رییس دادگستری شهرستان مرند هم در این جلسه خواهان مساعدت قوه قضاییه در روند تکمیل احداث جاده‌های مرند به جلفا و بازرگان شد.

زارع زاده گفت:متاسفانه ماهانه تصادفات شدیدی در مسیر‌های مرند به جلفا و مرند به بازگان رخ میدهد که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، قسمت‌هایی از این جاده‌ها به صورت دوباند کار شده و مابقی نیمه تمام است که با مساعدت قوه قضاییه می‌توان شاهد تکمیل این جاده‌ها و کاهش تصادفات در این محور‌ها باشیم.

او  افزود: متاسفانه در شهرستان مرند در حوزه صنایع و معادن، مردم شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان نه تنها کمکی در روند احداث کارخانه‌ها و بهره برداری از صنایع را فراهم نمی‌کنند بلکه با ممانعت خود باعث ترک سرمایه گذار از شهرستان و بروز مشکلات اجتماعیی و بیکاری می‌شوند که در این راستا نیز قوه قضاییه می‌تواند با همکاری سایر نهاد‌های امیتی با افرادی که به قصد وارد این قضایا شده و القاء کننده مباحثی همچون عدم فروش زمین‌های خود با وجود ساخت کارخانه‌ها و بهره برداری از صنایع در منطقه آن‌ها در ذهن مردم روستا و شهر‌ها می‌شوند برخورد کنند.

 

انتهای پیام/ش

سفر رییس قوه قضاییه به تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.