ببران گفت: مهمترین ویژگی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، تمرکز بر امکان مبادله انرژی برق و صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه است.

زارع/ توجه ویژه به همکاری‌های منطقه‌ای در صنعت برقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقه ببران رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت و آب و برق وزارت نیرو در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت:  از لحاظ مبادلات انرژی، برق و صادرات تجهیزات خدمات فنی و مهندسی در کشور نگاه ویژه‌ای  وجود دارد.

او ادامه داد: صادرات پیوسته انرژی به کشورهای همسایه، افزایش ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر و پیشگامی صنعت برق کشور در صادرات خدمات فنی مهندسی و تجهیزات همگی نشان از بلوغ این صنعت دارد که توانسته است نقش خود را در توسعه دیگر صنایع و همچنین ارتقای سطح برخورداری مردم کشورمان به خوبی ایفا کند.

ببران با تاکید بر اینکه بخش خصوصی کشور در کنار بخش دولتی به عنوان یکی از پایه‌های صنعت برق به شمار می‌رود، تاکید کرد: تردیدی نیست صنعت برق بخش قابل توجهی از پیشرفت و بالندگی خود را مرهون تلاش‌ فعالان بخش خصوصی است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت و آب و برق وزارت نیرو افزود: تکیه بر توان داخلی، حمایت‌ از شرکت‌های نوپا و ارتباط مستمر و سازنده که همواره میان وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی بخش برق و بخش خصوصی وجود داشته است، دستاوردهای چشمگیری برای این بخش به همراه آورده و اثرات تحریم‌هایی که در سالهای گذشته به کشور ما تحمیل شده است را به حداقل رسانده است.

او اضافه کرد: حضور مقامات منطقه‌ای از جمله وزیر برق سوریه و هیئت همراه و وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان در کنار حضور ۴۶۴ شرکت داخلی و ۳۶ شرکت از ۱۳ کشور خارجی که همگی صاحبان فناوری و پیشرو در این صنعت به شمار می‌روند نشان از ظرفیت بالای  صنعت برق کشور است و این امر زمینه را فراهم می‌کند که تولیدکنندگان، مشاوران و پیمانکاران روندی هم‌افزا را در رسیدن به اهداف صنعت برق در راستای اهداف کلان کشور دنبال کنند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت و آب و برق وزارت نیرو این نمایشگاه را فرصت تبادل تجربیات و دستاوردهای شرکت‌های فعال در عرصه صنعت برق خواند و گفت: دستاوردهای شرکت‌های فعال در این نمایشگاه امکان رشد و تعالی دیگر صنایع وابسته به این صنعت را فراهم کرده و سبب ارتقای سطح مبادلات اقتصادی و فنی در حوزه انرژی با دیگر کشورها به خصوص کشورهای منطقه می شود در نهایت زمینه ارتقای سطح رفاه و برخورداری مردم کشورمان را فراهم می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار