حسین‌زاده بر استفاده از توان شرکت‌های فناور داخلی و دانش بنیان در جهت تقویت صنعت برق در کشور تأکید کرد.

ضرورت استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در جهت تقویت صنعت برق کشوربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در حاشیه مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران گفت: الزامات اقتصاد انرژی زیرساخت‌ها، توجه به نیاز‌ها در فرآیند تولید، توزیع و انتقال با تامین انرژی کشور، رفع موانع مسیر پیشرفت‌های صنعت برق در شرایط امروز، امری ضروری است.

وی افزود: برق با صنایع مرتبط و نیروی کار متخصص، خلاق و کارآفرین، سهم انکارناپذیری در توسعه همه‌جانبه و الگوی اقتصاد مقاومتی دارد؛ به طوری‌که امروزه تا دور افتاده‌ترین روستاها، از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به ارتقای سطح توانمندی صنایع برق کشور و تاکید بر توسعه قابلیت‌های فناوری افزود: با توجه به نقطه اتکای مزیت‌های نسبی، با بهره‌گیری از تکنولوژی تولیدات و دانش فنی و مهندسی، اقتصاد بومی در راستای ارتقای تولیدات، باید به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

رئیس هیت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ج. ا. ایران تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های صنایع برق، استفاده از توان شرکت‌های فناور داخلی و دانش‌بنیان است که به تقویت جایگاه صنعتی برق کشور کمک شایانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: توسعه همکاری‌های برقی ایران و عراق در زمینه نیروگاهی و کاهش تلفات شبکه


حسین‌زاده بیان کرد: به طور کلی فرصت مناسبی است تا با رشد چشمگیر مشارکت و استقبال فعالان صنعتی مرتبط با صنعت برق کشور، تولیدات داخلی و تولید کنندگان تجهیزات فنی مورد نیاز، با ضرورت اهمیت حفظ و قدرت مزیت رقابتی صدور تجهیزات فنی ساخت داخل، خدمات فنی و مهندسی در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی و در جهت گسترش تعاملات انرژی، حضور موثری داشته باشند.

او تصریح کرد: آشنایی با همه منابع و ظرفیت‌های زمینه‌ساز توسعه و افزایش رغبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راهکار موثری در جهت رفع چالش‌های اقتصادی موجود است.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور؛ از پنج‌شنبه ۹ مهرماه امسال، به‌مدت ۴ روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دایر خواهد بود.

انتهای پیام /

نقش انکارناپذیر صنعت برق در توسعه همه جانبه و تحقق اقتصاد مقاومتی

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار