مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: منابع ۲۰ هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در محله‌های هدف بازآفرینی شهری، تامین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: تاکنون ۱۸ هزار متقاضی دریافت تسهیلات بازآفرینی به بانک معرفی شده اند و ۶ هزار نفر هم کار‌های مربوط به انعقاد قرارداد را انجام داده و مابقی در مرحله فرآیند تکمیل مدارک هستند.

او افزود: باید اطلاع رسانی درباره اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و پرداخت تسهیلات به مردم، افزایش یابد و مردم جدی‌تر وارد این عرصه شوند.

او درباره گلایه مندی مردم از هزینه‌های زیاد دریافت انشعاب از دستگاه‌های خدمات رسان برای اجرای پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: بر اساس تصمیم دولت، شهرداری ها، هزینه‌ای برای پروانه ساخت در محله‌های هدف بازآفرینی شهری دریافت نمی‌کنند و برای انشعاب دستگاه‌های خدمات رسان هم به دنبال گرفتن تخفیف هستیم.

پژمان با اشاره به اینکه پروژه‌های بازآفرینی شهری کند پیش رفته است، گفت: ۲ هزار پروژه در کشور در دست اقدام است و در این پروژه ها، به تمام موضوع زندگی مردم پرداخته می‌شود و هر بخش مربوط به یک دستگاه اجرایی است و انتظار می‌رود تمام اعضای ستاد بازآفرینی برای تحقق اهداف همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: برخی دستگاه‌ها تنگنای مالی را بهانه کرده و یا اینکه تکلیفی برای خود قائل نیستند و این در حالی است که این، تکلیف ملی است و شخص رئیس جمهوری بر نوسازی بافت فرسوده تاکید دارد.

پژمان افزود: در این استان هم درخواست شده است دستگاه‌های مختلف توان و ظرفیت خود را بیشتر پای کار بیاورند، زیرا اگر قرار باشد به صورت پیمانکاری و با این اعتبارات، کار کنیم نمی‌توان به اهداف رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: اجرای دو هزار پروژه در کشور، با گذشت هشت ماه از سال، معطل اعتبار است و انتظار می‌رود با تسریع در مبادله موافقتنامه ها، سازمان برنامه و بودجه هم به تامین منابع، سرعت دهد.

پژمان برای بازدید از محله‌های هدف بازآفرینی شهری شیروان و بجنورد، به خراسان شمالی سفر کرده بود.
انتهای پیام/ط

منابع ۲۰ هزار فقره تسهیلات بازآفرینی شهری تامین شد

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.