برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اعلام عناوین روز شمار هفته ملی سلامت بانوان خبر داد.

او با اشاره به اینکه برنامه های این هفته همه ساله در هفته پایانی مهر ماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برگزار می‌گردد افزود: در سال جاری با توجه به ایام سوگواری، این هفته از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه برگزار می شود.

جزایری اضافه کرد: با توجه به برنامه عمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش کم تحرکی به میزان ۱۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ و در راستای استمرار برنامه ترویج فعالیت جسمانی درمناسبت‌های ملی سلامت در سه سال اخیر، در سال جاری نیز، ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران به عنوان موضوع اصلی اقدامات هفته مذکور انتخاب شد.

او با اشاره به انتخاب ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران بعنوان موضوع کمپین گفت: همچنین «ورزش، شادابی، آرامش» بعنوان شعار این هفته انتخاب شده است.

جزایری، از گروه‌های هدف به زنان در همه گروه‌های سنی، عموم جامعه و خانواده ها، سیاستگذاران فرهنگی ورزشی استان‌ها و شهرستان‌های تحت پوشش اشاره داشت و افزود: امید است، با افزایش میزان فعالیت بدنی در گروه‌های مختلف زنان در محیط کار و زندگی با تاکید بر تاثیر فعالیت بدنی بر سلامت روان و شادابی بتوان در راستای ارتقاء سلامت و افزایش نشاط افراد جامعه گام برداشت.

روز شمار هفته سلامت بانوان ایران به شرح زیر اعلام شده است:

- جمعه ۱۰ آبان؛ فعالیت جسمانی در اوقات فراغت خانواده
- شنبه ۱۱ آبان؛ فعالیت جسمانی در محیط کار و تحصیل
- یکشنبه ۱۲ آبان؛ فعالیت جسمانی و پیشگیری از بیماری‌ها
- دوشنبه ۱۳ آبان؛ ایمنی و استاندارد‌های ورزش
- سه شنبه ۱۴ آبان؛ شهر دوستدار فعالیت جسمانی
- چهارشنبه ۱۵ آبان؛ ورزش همگانی و نشاط اجتماعی
- پنجشنبه ۱۶ آبان؛ سیاستگذاری در ورزش زنان

انتهای پیام/خ

ورزش، شادابی، آرامش شعار هفته ملی سلامت بانوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.