مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : بیش از ۴۲ هزار زائر در ایام اربعین حسینی در اردوگاه‌های راهیان نور استان اسکان داده شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یونس عزیزی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اسکان ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن در نظر گرفته شده قرارگاه راهیان نور استان کرمانشاه طی ایام اربعین گفت : این افراد در اردوگاه‌های توحید، زائرسرای کربلا و ساختمان شهید دکامی قرار گاه راهیان نور و از ۱۰ الی ۳۰ مهر ماه اسکان داده شده اند.

او اشاره‌ای به خدمات سپاه و معاونت اردویی طی ایام اربعین داشت و گفت : ایجاد ظرفیت اسکان شبانه روزی در قرار گاه راهیان نور به میزان ۳۵۰۰ نفر و آمادگی کل یادمان‌های استان برای بازدید زائران از جمله این اقدامات بوده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی، استقرار روحانی ثابت و راوی را در این یادمان‌ها داشتیم.

این مسئول گفت: فضاسازی فرهنگی و معنوی متناسب با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) در تمام اماکن اسکان در شهرستان‌های مسیر زائران و به ویژه اماکن اسکان قرارگاه راهیان نور صورت گرفته شده است.

او گفت: همچنین به منظور رفاه حال زائران طی ایام اربعین ۱۴ سالن ورزشی ۹ دی (صالحین) و کانون بسیج ناحیه کرمانشاه در نظر گرفته شد و تجهیز این اماکن به امکانات اسکان صورت گرفته است.

عزیزی از اسکان ۷۰۰۰ زائر و پذیرایی ۵ هزار زائر نیز در اماکن فوق طی ایام اربعین و از ۱۳ الی ۳۰ مهر ماه خبر داد.

او به برپایی ۴ موکب در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: در این شهرستان نیز در محل‌های اسکان در نظر گرفته شده ۱۲ هزار نفر اسکان یافتند و با ۲۴ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام از زائران پذیرایی شده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از اسکان ۵۴۰۰ زائر در شهرستان دالاهو طی این ایام خبر داد و گفت: زائران در این شهرستان نیز با ۲۵۰۰ پرس غذا پذیرایی شده اند.

این مسئول افزود: در شهرستان سرپلذهاب نیز ۱۷ مکان حوزه و مدرسه و ۷ باب از منازل پاسداران برای اسکان زائران آماده سازی شده و علاوه بر این از موکب‌های برپا شده در شهرستان نیز حمایت و پشتیبانی به عمل آمد.

عزیزی با اشاره به تامین ۴۷۰۰ پرس غذا برای زائران طی این ایام و در شهرستان سرپلذهاب گفت: ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از ۱۳ الی ۳۰ مهر اسکان داده شده اند.

او میزان اسکان زائران طی ایام اربعین در شهرستان هرسین را ۸ هزار و ۱۵۰ اعلام کرد و گفت: طی این ایام در شهرستان هرسین با ۸۱۰۰۰ میان وعده، ۴۵۰۰۰ وعده شام، ۳۳۵۰۰ وعده صبحانه و ۵۸۰۰۰ وعده نهار پذیرایی شده است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به تهیه و تامین تغذیه زائران در شهرستان سنقر نیز در سه وعده غذایی گفت: در این شهرستان از زائران در وعده صبحانه با ۴۶ هزار و ۵۰۰ پرس، در وعده نهار با ۶۳ هزار پرس و در وعده شام با ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ پرس پذیرایی صورت گرفته است.

این مسئول گفت: طی ایام اربعین در شهرستان کنگاور نیز ۴۲ هزار نفر اسکان داده شده و در وعده‌های غذایی مختلف پذیرایی شدند.

عزیزی از اسکان ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در شهرستان صحنه خبر داد و گفت: در این شهرستان همچنین از ۴۴۵۰۰ نفر نیز پذیرایی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اسکان زائران در اردوگاه‌های راهیان نور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.