معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ثبت ۲۹ وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال شهرستان سرپلذهاب با ۱۵ وقف جدید بیشترین موقوفات جدید ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده، گفت : بعد از شهرستان سرپلذهاب، مردم شهرستان پاوه با هفت وقف جدید آمار بیشترین موقوفات استان کرمانشاه را از آن خود کرده‌اند.

او گفت : مابقی وقف‌های جدید استان در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ وقف جدید در استان کرمانشاه ثبت شده بود و امسال تاکنون شاهد افزایش گرایش مردم استان به سوی وقف بوده‌ایم.

توسلی با بیان اینکه غالب موقوفات جدید به وقف زمین برای ساخت مسجد اختصاص دارد، گفت: اکثر واقفین زمانی برای ثبت اموال خود به عنوان موقوفه به ادارات اوقاف مراجعه می‌کنند که تصمیم خود را گرفته اند و نیت هم کرده‌اند و مشاوره و راهنمایی آن‌ها جهت وقف براساس نیاز‌های روز تاثیر چندانی ندارد.

توسلی با اشاره ضرورت پای کار آمدن صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها برای جهت دهی واقفان جدید به سمت نیات متناسب با نیاز روز گفت: باید با انجام اقدامات فرهنگ سازانه مردم را به سوی وقف کردن متناسب با نیاز‌های روز جامعه سمت و سو دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: جامعه در همه زمان‌ها به موضوعاتی مثل کمک به ازدواج جوانان، کمک به ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت، کمک به توسعه علم و دانش و بحث‌های محیط زیستی نیاز دارد و لذا باید واقفان جدید به سمت وقف کردن اموال خود با نیات متناسب با نیاز جامعه بروند .

 

 

انتهای پیام/د

۲۹ وقف جدید ثبت شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.