مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌های دهه وقف در استان پرداخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی اربعین، گفت : راهپیمایی اربعین دیگر یک برنامه داخلی و مختص به شیعیان نیست، بلکه به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده و همه جهان را با عاشورای سال ۶۲ هجری آشنا کرده است.

او با بیان اینکه این رویداد بزرگ با تعریف و یا دیدن در قاب تلویزیون قابل درک نیست، گفت : مفتخریم که کرمانشاه امسال سهمی در این حرکت عظیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ارائه خدمات این اداره کل به زوار اربعین یاد کرد و افزود: در زمینه برپایی موکب‌ها، ادارات اوقاف استان‌های فارس، اردبیل و کردستان نیز به کمک ما آمدند و یک موکب خوب در منذریه عراق با کمک اوقاف فارس برپا شد.

صالحی افزود: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که امسال در مرز خسروی فراهم بود، در سال‌های آتی شاهد استقبال بیشتر زوار از این مرز باشیم و بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه دهیم.

او اشاره‌ای هم به دهه وقف داشت که از چهارم آبان ماه آغاز می‌شود و گفت: در این دهه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متعددی در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برپایی همایش یاوران وقف، اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان، نواختن زنگ وقف در مدارس و ... را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

صالحی با بیان اینکه هرکدام از روز‌های دهه وقف با یک عنوان خاص نامگذاری شده، گفت: برنامه‌هایی که برای هر روز در نظر گرفته شده متناسب با عنوان همان روز است.

 حجت‌الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی در دهه وقف در استان خبر داد.

او افزود: این برنامه‌ها شامل دیدار با امام جمعه کرمانشاه، برپایی خیمه‌های معرفت، عزاداری و سخنرانی‌های مذهبی، برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در بقاع شاخص و برخی میادین، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی مراسم عزای شهادت امام رضا (ع) در مسجد جامع کرمانشاه و اطعام چهار هزار نفر است.

حجت الاسلام مجید میرزایی رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری ۴۵ برنامه قرآنی در دهه وقف در قالب پنج طرح اصلی یاد کرد.

او گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن کریم، ۱۰ نشست سبک زندگی قرآنی، همایش تجلیل از ۲۲۰ نفر از فعالین قرآنی در پنج شهرستان و... است.

 میرزایی گفت: دو پروژه عمرانی دارالقرآن با اعتبار هفت میلیارد تومان از محل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه نیز در این ایام افتتاح خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

راهپیمایی اربعین دیگر یک برنامه داخلی و مختص به شیعیان نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.